مصوبات سفر کمیسیون بهداشت به گلستان؛

بیمارستان های گلستان به ۳۸ دستگاه ونتیلاتور جدید مجهز می شوند

خرید ۳۸ دستگاه ونتیلاتور، پیگیری خرید سی تی اسکن برای سه بیمارستان استان و توسعه بیمارستان های آزادشهر و خان ببین از جمله مصوبات سفر اعضای کمیسیون بهداشت و درمان به گلستان بود.

به گزارش ذاکرنیوز، رئیس و برخی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان به همراه معاون درمان وزارت بهداشت، صبح جمعه وارد گلستان شده و از بیمارستان های استان بازدید کردند.


رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی عصر جمعه در پایان سفر، مصوبات این بازدیدها را تشریح کرد.


از جمله مصوبات، خرید ۳۸ دستگاه ونتیلاتور به همراه لوازم جانبی آن است که این دستگاه ها به بیمارستان های آق قلا، بندرترکمن، مینودشت، کردکوی و خان ببین اختصاص خواهد یافت.


نصب دستگاه سی تی اسکن بیمارستان آق قلا در ۱۰ روز آینده و خرید سه دستگاه سی تی اسکن برای شهرستان‌های آزادشهر، علی‌آبادکتول و بندرگز از دیگر مصوبات این سفر بود.


افزایش تعداد تخت های بیمارستان آق قلا، نوسازی بیمارستان کلاله، پیگیری صدور مجوز احداث بیمارستان در فاضل آباد و سیمین شهر، راه اندازی بیمارستان قدیم علی آبادکتول، توسعه بیمارستان خان ببین و آزادشهر، تجهیز بخش ایزوله تنفسی در بیمارستان بندرترکمن از دیگر قول های اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بود.


خرید دستگاه های اکسیژن ساز و تجهیزات «ان آی سی یو» و ایجاد بخش دیالیز در بیمارستان مینودشت و رفع مشکلات اورژانس گنبدکاووس هم از خواسته های نمایندگان استان بود که اعضای کمیسیون بر آن تأکید کردند.


همچنین مقرر شد تا هزینه های نصب دستگاه رادیوتراپی بیمارستان پنجم آذر گرگان تقبل شده و برای بیمارستان جایگزین بیمارستان کودکان طالقانی هم تأمین اعتبار صورت گیرد.


گفتنی است که رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی همچنین در این سفر از صدور مجوز جذب ۵۷ هزار در وزارت بهداشت خبرداد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار