صالحی امیری عنوان کرد:

بودجه ورزش با نرخ ارز پرداخت شود/ مالیات از ورزش ناعادلانه است

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: در درخواستی که از رئیس مجلس داشتیم خواستیم که بودجه ورزش با توجه به نرخ ارز روز پرداخت شود.

 به گزارش ذاکرنیوز ، سیدرضا صالحی امیری در رابطه با حضور قالیباف در مراسم رونمایی از تندیس قهرمانان گفت: امروز که دلیل روشن بود، اول اینکه فصل بودجه است و ورزش نیازمند حمایت جدی دولت است. خواستیم موضوع را مطرح کنیم.


وی تصریح کرد: صحبت های مطرح شده در دیدار با وی هم حول چند محور بود، از جمله اینکه در ورزش قهرمانی نیازمند سرمایه گذاری بیشتری است و نمی توان با منابع موجود هدف گذاری بلند مدت داشت.


صالحی امیری با تاکید بر اینکه امروز هزینه ها برای زیرساخت ها و تجهیزات بسیار گران شده است، خاطرنشان کرد: سه سال پیش برای بازی های آسیایی جاکارتا و بازی های المپیک جوانان ٢ میلیون دلار معادل ٨ میلیارد و ٤٠٠ میلیون هزینه شد در حالیکه برای المپیک توکیو یک میلیون یورو معادل ٣٠ میلیارد تومان میلیارد هزینه شد. منظور این است هزینه ها تا این حد افزایش یافته است.


رئیس کمیته ملی المپیک با تاکید بر اینکه سال آینده سه رویداد داریم که باید کاروان به آن اعزام کنیم، گفت: برآورد ما ٣ تا ٤ میلیون یورو معادل ١٠٠ میلیارد تومان برای آماده سازی است. در شرایطی هستیم که با تورم بودجه مواجه هستیم، تقاضا این بود که شرایط امروز را در نظر بگیرند. تفاضای ما این بود که بودجه ما متناسب با نرخ ارز در نظر بگیرند.


صالحی امیری با تاکید بر اینکه ما به بودجه قبل راضی هستیم اما به نرخ روز، گفت: البته آقای قالیباف برخورد مثبت داشت، قرار شد با حضور روسای فدراسیون ها در نشست با ایشان جلسات تخصصی تر داشته باشیم.


وی تاکید کرد: موضوع مورد بحث دیگر در مورد بستن‌حساب برخی فدراسیون ها و مالیات ناعادلانه بود. در دنیا با مالیات به ورزش کمک می شود ولی ما بر عکس هستیم. اخیرا حتی حساب شخصی روسای فدراسیون‌ها بسته شده و رئیس مجلس قول جلسه دادند تا مشکلات هموار شوند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار