بهره گیری از صنعت هسته ای در بهبود محصول خرمای خوزستان

معاون سازمان انرژی اتمی کشور‌ با اشاره به ساخت کم هزینه سامانه‌های گاما و مایکروویو گفت: این سامانه های تا یک تن محصول را پرتودهی، قادرند در اقصی نقاط کشور در رفع آفات محصولاتی مانند خرمای خوزستان کمک کند.

 به گزارش پایگاه خبری ذاکرنیوز ، سید پژمان شیرمردی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان اظهار داشت: سند آمایشی بهره برداری از صنعت هسته در کشور تدوین شده است.

وی با اشاره به امنیت غذایی و نقش کشاورزی در تامین آن گفت: در این مقوله سهم دستگاهها را مشخص کردیم که در بخش کشاورزی دنبال ارتقا بهره‌وری و بومی سازی قطعات هستیم.

معاون سازمان انرژی اتمی کشور‌ با اشاره به ساخت کم هزینه سامانه‌های گاما و مایکروویو ادامه داد: این سامانه های تا یک تن محصول را پرتودهی می‌کنند.

وی بیان داشت: این دستگاه‌ها قادرند در اقصی نقاط کشور در رفع آفات محصولاتی مانند خرمای خوزستان به کشاورزان کمک کند. 

شیرمردی با اشاره به چالش بخش امنیت غذایی گفت: 2.5 میلیارد نفر در دنیا با چالش ناامنی غذایی روبرو هستند و 850 میلیون نفر به نیز به سوء تغذیه دچارند. 

این مقام مسئول ابراز داشت: در تولید ضایعات کشاورزی نیز ما متأسفانه در رتبه‌های برتر قرار داریم به طوری که میزان تولید ضایعات کشاورزی ما معادل تامین غذای 10 میلیون نفر و معادل 9 میلیارد متر مکعب مصرف آب است.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار