بهرام سرمست استاندار قم گفت: باید از حواشی‌های سیاسی و فرصت‌طلبی‌های ناآگاهانه جلوگیری شود

به گزارش ذاکرنیوز از قم، بهرام سرمست ظهر امروز در مصاحبه با خبرنگار ما، اظهار داشت: پیش‌بینی‌هایی از برنامه‌ریزی دشمنان در نظام و به‌ویژه قم وجود دارد که باید با وحدت و هم‌افزایی این توطئه‌ها را از میان ببریم.

استاندار قم افزود:وحدت و همدلی، مهم‌ترین پشتوانه نظام است و با توجه به انتخابات، باید از حواشی‌های سیاسی و فرصت‌طلبی‌های ناآگاهانه جلوگیری شود تا در حفظ وحدت موفق باشیم.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی که دشمن درصدد لطمه زدن به‌ نظام است، از بداخلاقی‌های انتخاباتی در برخی از تریبون‌ها اجتناب شود.

سرمست بیان کرد: همه در جهت برگزاری انتخاباتی سالم با رعایت قانون و بی‌طرفی مجریان و ناظران مسئول هستیم و باید در راستای جلب مشارکت‌های حداکثری مردم در انتخابات تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان وظیفه‌ دارند به نارضایتی‌های مردم و مطالبات و خواسته‌هایشان، پاسخگو باشند چراکه مردم ولی‌نعمت ما هستند.

استاندار قم گفت:در اغتشاشات اخیر، قم یکی از استان‌های امن بود و مردم انقلابی این شهر نسبت به 11 فراخوان برای ایجاد ناآرامی، بی‌اعتنایی کردند.

وی عنوان کرد: مناسبت‌های مهمی را در ایام 9 دی، 19 دی، دهه فجر و انتخابات 2 اسفند سال جاری پیش رو داریم و ضروری است با پرهیز از تفرقه‌افکنی از گردنه‌ها و توطئه‌ها عبور کنیم.

سرمست افزود:دشمنان با کلیت نظام مخالف‌اند و تفاوتی میان دولت و نظام قائل نیستند، ازاین‌رو باید جریان‌های سیاسی با حفظ منابع ملی، فرصت سوءاستفاده را به دشمنان ندهند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی اقدامات در جهت برگزاری انتخابات باید بی‌طرفانه و در تراز جایگاه قم در کشور باشد و مسئولان و کاندیداها به اجرای مر قانون توجه داشته باشند.

استاندار قم اظهار داشت: سلامت انتخابات و رعایت بی‌طرفی موجب افزایش مشارکت مردم می‌شود،در این شرایط که دشمنان منطقه‌ای نظام جمهوری اسلامی به دنبال ناامید کردن مردم هستند باید از هر حرکتی که موجب ناامیدی مردم می‌شود پرهیز کنیم.

وی بیان کرد:مردم در همه شرایط سخت و دشوار، همراهی و پیوند خود با انقلاب و نظام را به اثبات رسانده‌اند و به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفته و پشتیبان نظام و همچنین دولتمردان هستند.

سرمست عنوان کرد:به برکت دستاوردهای علمی و حضور نخبگان علمی و پژوهشی و دانشگاهی در سطح دنیا حرفی برای گفتن داریم.

وی گفت: ما در وضعیت تحریم ظالمانه‌ای قرار داریم و باید به توانمندی‌های خود توجه داشته باشیم و از ایده‌ها و خلاقیت‌ها و پژوهش‌ها در مسیر توسعه کشور بهره بگیریم.

استاندار قم ادامه داد:استفاده از سرمایه‌های انسانی نخبه امری ضروری است و مسئولان به این امر بهای بیشتری بدهند و با تشکیل اتاق‌های فکر از سرمایه‌های انسانی و پژوهشی در تصمیم‌سازی‌ها بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: مدیران استان نیز باید خود را به فناوری‌های روز جهان مجهز کنند،همچنین اطلاع‌رسانی و رسیدگی به مطالبات و پاسخ گوئی به رسانه‌ها را در رأس امور خود قرار دهند.

سرمست عنوان کرد:باید فاصله میان صنعت و دانش و پژوهش را کم کرد و دانشگاه‌های استان در جهت‌دهی به پایان‌نامه‌ها، تحقیقات و اولویت‌های پژوهشی خود مسائل بومی و مبتلابه توسعه قم را مدنظر قرار دهند.

وی گفت:بر این اساس راه‌اندازی دفتر ارتباط با دانشگاه‌ها و ارتباط مستمر با مراکز علمی در دستور کار مدیریت استان قرار داده‌ایم.

استاندار قم تأکید کرد:برنامه محوری باید موردتوجه دستگاه‌های اجرایی باشد و مدیران در پایان سال،کارنامه‌ای از عملکرد خود ارائه دهند و برای سال آینده به برنامه‌ای راهبردی داشته باشند.

فهیمه جاریانی

اگر خوشت اومد لایک کن
0
دعوای وزارت بهداشت با گمرک بر سر واردارت داروماجرای کامیون‌های سرم چیست؟
آخرین اخبار