بلومبرگ: ایلان ماسک نیمی از کارکنان توییتر را اخراج می‌کند

شبکه خبری بلومبرگ گزارش داد که ایلان ماسک، مالک جدید شرکت آمریکایی توییتر و ثروتمندترین فرد جهان، قصد دارد حدود نیمی از کارکنان این رسانه اجتماعی را به منظور کاهش هزینه‌ها اخراج کند.

به گزارش ذاکرنیوز، شبکه خبری بلومبرگ روز چهارشنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که ایلان ماسک، مالک جدید شرکت آمریکایی توییتر و ثروتمندترین فرد جهان، قصد دارد حدود نیمی از کارکنان این رسانه اجتماعی را به منظور کاهش هزینه‌ها اخراج کند.

بر اساس این گزارش، این کاهش حدود 3700 نفر از 7500 کارمند توییتر را تحت تاثیر قرار خواهد داد. گفته می‌شود کارمندانی که مرخص می شوند، از این تصمیم در روز جمعه مطلع خواهند شد.

از افرادی که باقی می مانند خواسته می شود کار از راه دور را متوقف کنند و به دفتر بازگردند، اگرچه برخی استثنائات برنامه ریزی شده است. بنا بر گزارش ها، این اقدامات با هدف کاهش هزینه های شرکت انجام شده است.

 در حالی که گفته می شود گزینه تعدیل نیرو هنوز در حال بحث است، یکی از سناریوها مستلزم آن است که به آن ها 60 روز حق سنوات داده شود.

ماسک پس از تصاحب این پلتفرم رسانه‌اجتماعی در تاریخ 27 اکتبر به مبلغ حیرت‌انگیز 44 میلیارد دلار، بسیاری از اعضای تیم اجرایی توییتر از جمله پاراگ آگراوال، مدیر عامل این شرکت، ند سگال مدیر امور مالی و ویجایا گاد و شان ادجت از کارمندان ارشد بخش حقوقی را اخراج کرد.

بر اساس گزارش‌ها، فهرست‌های تعدیل نیرو بر اساس مشارکت کارکنان در قوانین توییتر در طول دوران استخدامشان جمع‌آوری شده است. ماسک اخیراً گفته است که قصد دارد روی محصول اصلی توییتر تمرکز کند.

وی ماه گذشته در توییتی نوشت: (بخش‌های) مهندسی نرم‌افزار، عملیات سرور و طراحی بر همه چیز حاکم خواهند بود.

ماسک همچنین تأکید کرد که قصد دارد نحوه عملکرد توییتر را تغییر دهد تا درآمد بیشتری کسب کند. اوایل هفته جاری میلادی، او اعلام کرد که این پلتفرم به زودی برای تأیید کاربران و دادن تیک آبی به آنان هزینه دریافت خواهد کرد.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار