۲۰ مهر به صورت آنلاین؛

برگزیدگان سیزدهمین «سوگواره هنر عاشورایی» معرفی می‌شوند

مراسم معرفی خالقان آثاربرتر «سیزدهمین دوره سوگواره هنر عاشورایی» به صورت آنلاین از اینستاگرام «سپهرسوره هنر» و «حوزه هنری» پخش می‌شود.

به گزارش ذاکرنیوز به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، با برگزاری آئین معرفی برگزیدگان «سیزدهمین سوگواره هنر عاشورایی» شامگاه سه‌شنبه ۲۰ مهرماه، نفرات برتر این رویداد بزرگ هنری و فرهنگی معرفی می‌شوند، این مراسم قرار است به صورت آنلاین از اینستاگرام مؤسسه سپهر سوره هنر و حوزه هنری پخش شود.


بنابراین گزارش، مراسم اختتامیه این رویداد هنری و فرهنگی، در دوره‌های گذشته با حضور گسترده هنرمندان و علاقمندان هنرهای تجسمی برگزار می‌شد اما امسال به دلیل شرایط خاص کرونایی، مراسم به صورت غیرحضوری برگزار شده و تنها پیام تصویری هنرمندان برگزیده پخش می‌شود.


برای تماشای آنلاین این مراسم که از ساعت ۲۰ سه شنبه بیستم مهرماه آغاز می‌شود، می‌توانید به اینستاگرام مؤسسه سپهر سوره هنرsepehrsoorehonar@ و یا اینستاگرام حوزه هنریHozehonari_ir@.مراجعه کنید.


برترین‌ها از بین ۲۰۰۰ اثر «سوگواره هنر عاشورایی»، باسابقه‌ترین رویداد فرهنگی و هنری کشوری در عرصه هنرهای تجسمی است که هر ساله از سوی حوزه هنری انقلاب اسلامی با موضوع حماسه بزرگ عاشورا برگزارشده و امسال سیزدهمین دوره آن در حال برگزاری است.


آثار برگزیده این دوره، در ۴ بخش تصویرسازی، نقاشی خط، پوستر و عکس از میان ۲۰۰۰ اثر خلق شده توسط هنرمندان عرصه تجسمی و عکاسی و بعد از داوری آثار توسط ۱۲ نفر از اساتید برجسته کشور انتخاب شده‌اند.


نخستین دوره «داوری مردمی» از ویژگی‌های سیزدهمین دوره سوگواره هنر عاشورایی، اعطای جایزه اثر برتر «داوری مردمی» است که به خالقان آثاری که در رأی دهی بازدیدکنندگان آثار، بیشترین رأی را کسب کرده‌اند، هدیه می‌شود.

«داوری مردمی» تا پنجم آبان ماه ادامه داشته و علاقمندان می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی Hozehonari.ir/ashoora علاوه بر بازدید آثار، به آثار برتر رأی بدهند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار