بررسی واکنش ائتلاف مخالفان دولت سوریه به خبر تسنیم/ طبیعی است که تکذیب کنید؛ امّا واقعیت خلاف خواست شماست!

رئیس ائتلاف معارضان سوریه مدعی شده که درخواست ترکیه از این ائتلاف برای ترک این کشور و رفتن به کشوری دیگر صحت ندارد.

به گزارش ذاکرنیوز ، گروه موسوم به ائتلاف مخالفان دولت سوریه امروز خبر منتشر شده از سوی  تسنیم درباره پشت پرده دیدار اخیر خود با یکی از مقامات ترکیه را تکذیب کرد.
«سالم المسلط»، رئیس ائتلاف مذکور گفت: در دیدارهایمان با برادران ترکیه‌ای و اخیراً با وزیر امور خارجه ترکیه، چیزی جز حمایت همه جانبه از مردم سوریه و ایستادگی آنها بر آرمان به حقشان چیز دیگری نبود.
المسلط همچنین گفت: برادران و دوستان ما در کنار ما خواهند ماند و از آرمان های و مطالبات به حق ما برای رسیدن به کشوری عاری از ظلم، تروریسم، نفرت و ایجاد دموکراسی و عدالت حمایت خواهند کرد.
  تسنیم دیروز به نقل از منابعی اختصاصی نوشت که آنکارا در ادامه تلاش‌های خود برای تجدیدنظر در روابط با دمشق، از ائتلاف سوری معارضه می‌خواهد خاک این کشور را ترک کند.
این منابع گفته بودند: یک مقام ترکیه اخیراً در دیداری به هیئت معارضین سوری گفته است که آنکارا کاملاً مصمم به احیای روابط با دمشق است و معارضین سوری بهتر است با این واقعیت کنار بیایند و به دنبال یافتن یک کشور جایگزین برای مهاجرت باشند.
اما درباره تکذیب این خبر از سوی ائتلاف معارضه باید به چند نکته تاکید کرد. نخست: طبیعی است که معارضه سوریه این خبر را تکذیب کند چون محتوا و اطلاعات این خبر به نفع آنان نیست و آینده سیاسی و ادامه حیات و کنش آنان را در هاله‌ای از ابهام و بی‌اعتمادی فرو می برد. اما آینده تحولات در این خصوص نشان خواهد داد که این خبر واقعی بوده است.
نکته دوم این که غیر از اطلاعات موثق از جلسات ذکر شده در خبر تسنیم، نشانه‌های دیگری نیز از اختلافات میان مقامات ترکیه و معارضان سوری وجود دارد و این امر قابل انکار نیست. طی هفته‌های اخیر، رسانه‌های وابسته به معارضین سوری ادبیات خود را نسبت به دولت آنکارا تغییر داده‌اند و با ادبیات شدید اللحنی از «نژادپرستی ترک‌ها و اقدامات خشونت‌بار علیه آوارگان سوری» انتقاد می‌کنند. این نوع واکنش مسبوق به سابقه بوده و از این منظر رفتار این رسانه‌ها را می‌توان به مواضع رسانه‌های مصری اخوانی مقیم ترکیه تشبیه کرد که بعد از دستور ترکیه برای ترک خاک این کشور، ادبیات خود را نسبت به آنکارا تغییر دادند.

 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار