بایدن در ایالت پنسیلوانیا هم از ترامپ پیشی گرفت

نتایج یک نظرسنجی جدید از پیشی گرفتن نامزد دموکرات‌ انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ایالت پنسیلوانیا از رقیب جمهوری‌خواه خود حکایت دارد.

به گزارش  تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از پایگاه خبری هیل، نتایج یک نظرسنجی جدید از تداوم پیشتازی جو بایدن، نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نسبت به دونالد ترامپ این بار در ایالت کلیدی پنسیلوانیا حکایت دارد.


نظرسنجی جدید گروه «ترافالگار» نشان داد نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ با ۵ درصد اختلاف نسبت به رقیب جمهوری‌خواه خود پیش است. براساس نتایج این نظرسنجی ۴۸ درصد از مردم ایالت پنسیلوانیا بایدن را نامزد منتخب خود در سوم نوامبر معرفی کردند. این در حالیست که اقبال ترامپ در ایالت پنسیلوانیا ۴۲.۷ درصد است.


برخلاف نتایج این نظرسنجی ترامپ توانست در انتخابات ۲۰۱۶ در ایالت پنسیلوانیا بر رقیب دموکرات خود غلبه کند. او نخستین نامزد جمهوری‌خواه بود که از سال ۱۹۸۸ در این ایالت رای آورد. نتایج این نظرسنجی نشان داد ترامپ در ویسکانسین از رقیب دموکراتش پیشی گرفته، اما در میشیگان بخت با بایدن همراه است.


 در حالی که آمریکا به طور همزمان با شیوع کرونا، رکود اقتصادی، اعتراضات بر سر اقدامات خشونت‌آمیز پلیس و بی‌عدالتی نژادی دست به گریبان است؛ شمار آمریکایی‌هایی که می‌گویند از وضعیت کشورشان رضایت دارند از ۳۱ درصد در ماه آوریل و در جریان هفته‌های نخست شیوع ویروس کرونا - اکنون به تنها ۱۲ درصد سقوط کرده است.


نظرسنجی گروه ترافالگار با حضور هزار و ۶۲ نفر از ۲۹ ژوئن تا ۲ ژوئیه برگزار شد.



اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار