بایدن بیشتر از ترامپ در کاخ سفید نبوده

بر اساس تحلیل شبکه خبری سی‌ان‌ان، روزهای غیبت جو بایدن در کاخ سفید در حال حاضر در مسیر پیشی گرفتن از تعداد غیبت‌های ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکاست.

به گزارش ذاکرنیوز  به نقل از پایگاه خبری هیل، گزارش‌ها حاکی از این است که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا ۳۵ سفر شخصی داشته است و همه یا بخشی از ۱۰۸ روز از ۲۷۶ روز اول ریاستش را یا در منزلش در ایالت "دلاور" یا در کمپ دیوید گذرانده است. از میان تعداد روزهایی که او دور از کاخ سفید بوده است، ۶۹ روز را در منزل خودش در "ایالت دلاور" ، هفت روزش را در خانه ریهوباث بیچ دلاور و ۳۲ روز را در کمپ دیوید سپری کرده است.


به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از سی‌.ان.ان، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا در این بازه از ریاست جمهوری خود زمان کمتری را در خانه‌های خود در فلوریدا و نیوجرسی سپری کرده بود. در مقایسه، رئیس جمهور سابق باراک اوباما در این بازه از ریاست جمهوری خودش تنها سه مرخصی گرفته بود که در کل ۱۵ روز طول کشید.


جورج بوش، رئیس ‌جمهوری پیشین آمریکا هم در مقایسه با اوباما یا ترامپ در این بازه از دوره ریاست‌ جمهوری خود، ۸۴ روز، اندکی بیشتر از اوباما یا ترامپ زمانی را در خارج از کاخ سفید سپری کرده بود.


سی‌.ان.ان در این گزارش افزود که چنین رفت‌وآمدهایی برای رئیس جمهوران آمریکا با در نظر گرفتن اولویت‌ها غیر معقول نیست. مدت کوتاهی پس از اینکه بایدن ریاستش را شروع کرد، زندگی خود را در کاخ سفید، به مثابه زندگی در "قفس طلایی" تشبیه کرد. بایدن پیشتر گفته بود: صبح که از خواب بیدار می شوم، به همسرم جیل نگاه می‌کنم و می‌گویم لعنتی، کجا هستیم؟


بایدن در دورانی که سناتور ایالت دلاور بود، به خاطر رفت و آمد مکرر از طریق راه آهن بین واشنگتن و ایالت دلاور شهرت داشت و لقب "آمتراک جو" را به خود اختصاص داد.


یکی از مشاوران بایدن اوایل سال جاری به هیل گفت: زندگی او با ایالت دلاور گره خورده است. کاخ سفید مکانی بسیار محدود برای بایدن است.


اندرو بیتس، سخنگوی کاخ سفید به سی.ان.ان گفت: روسای جمهور آمریکا بدون توجه به موقعیت مکانی خود، چه در یک سفر دولتی به خارج از کشور یا فقط ۱۰۰ مایل دور از کاخ سفید برای سفری کوتاه به ویلمینگتون، به طور مداوم مشغول کار هستند.


بیتس افزود: رئیس جمهور هر کجا که باشد، هر روز برای شکست دادن همه‌گیری ویروس کرونا، برای اطمینان از عملکرد اقتصاد آمریکا برای طبقه متوسط جامعه، نه فقط آن‌هایی که در طبقه بالای جامعه قرار دارند و برای محافظت از امنیت ملی ما و کشورمان کار می‌کند.


انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار