بالا گرفتن انتقادها به استفاده از پول مالیات دهندگان برای مراسم تاجگذاری پادشاه انگلیس

انگلیس در حالی در آستانه برگزاری مراسم تاجگذاری پادشاه این کشور است که بسیاری از شهروندان انگلیسی با هزینه کردن پول مالیات دهندگان برای برگزاری چنین مراسم پر هزینه‌ای مخالف هستند.

به گزارش ذاکرنیوز به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه" سایتونگ، مخالفان سلطنت در بریتانیا به شدت از استفاده از پول مالیات دهندگان برای مراسم تاجگذاری برنامه ریزی شده انتقاد کرده و اعلام کرده‌اند که مطلقاً نیازی به این نمایش گران قیمت نیست.

به این ترتیب مخالفان سلطنت بریتانیا از استفاده از پول مالیات برای تاجگذاری چارلز سوم انتقاد کرده اند. گراهام اسمیت، رئیس گروه جمهوری مخالف سلطنت در این باره گفت: چارلز قبلاً پادشاه شده است. مطلقاً نیازی به این نمایش گران قیمت نیست. وی تاکید کرد: این نمایش بیهوده با هزینه ده ها میلیون پوند، سیلی بر صورت میلیون ها نفر است که با هزینه های زندگی دست و پنجه نرم می کنند.

در یک نظرسنجی انستیتو یوگو در اواسط آوریل هم حدود نیمی از افراد مورد بررسی (51 درصد) با پرداخت هزینه های دولت برای این مراسم مخالفت کردند. تقریبا یک سوم (31 درصد) موافق آن بودند.

اطلاعات دقیق در مورد هزینه های مراسم تاج گذاری در 6 ماه می تنها پس از برگزاری آن ارائه خواهد شد. برآوردها از 50 تا 100 میلیون پوند (56 تا 113.7 میلیون یورو) متغیر است. تاجگذاری مادر چارلز، ملکه الیزابت دوم در سال 1953، 20.5 میلیون پوند به پول امروزی هزینه داشت، در حالی که تاجگذاری پدربزرگش جورج ششم در سال 1937 با 24.8 میلیون پوند گران ترین تاج گذاری در 300 سال گذشته بود.

در انگلیس اخیراً بسیاری از مردم به دلیل افزایش شدید هزینه‌های انرژی و غذا به فقر دچار شده‌اند. دستمزدهای واقعی به شدت نسبت به سال های اخیر کاهش پیدا کرده است. ماه‌هاست که پزشکان، معلمان و سایر کارکنان بخش دولتی در اعتراض به این شرایط اعتراض می کنند.

ریچارد بورگون، نماینده مخالف حزب کارگر خواستار بحث پارلمانی درباره استفاده از پول مالیات دهندگان شده است. بورگون می‌گوید: طبق گزارش‌ها، پادشاه دارای ثروت شخصی 1.8 میلیارد پوندی است و با توجه به اینکه پادشاهی در حال حاضر از عدم پرداخت مالیات بر ارث سود می‌برد، به راحتی می‌توان فهمید که چرا بسیاری از مردم از این امر ناراضی هستند.

با این همه الیور داودن، عضو مسئول کابینه تاکید دارد که پادشاهی و دولت انگلیس تضمین خواهند کرد که این رویداد برای مالیات دهندگان ارزش افزوده داشته باشد و هیچ اتلافی وجود نداشته باشد. طرفداران برگزاری این مراسم پر هزینه اشاره می کنند که خانواده سلطنتی به عنوان یک چهره شناخته شده کشور، گردشگران زیادی را به کشور جذب می کند.

شبکه تلویزیونی‌ ای بی سی نیوز هم اخیرا در گزارشی به بررسی هزینه‌های مراسم تاجگذاری چارلز سوم، پادشاه انگلیس، پرداخت و اینکه انتقاد‌های زیادی در این خصوص مطرح شده است. عدد تقریبی هزینه‌های لازم برای این مراسم، حدود 190 میلیون دلار برآورد شده است که عدد دقیق نیست، زیرا خاندان سلطنتی، این عدد را اعلام نمی‌کند. خاندان سلطنتی می‌خواهد مراسمی درخور شأن پادشاه جدید برگزار کند، اما در بیرون از دیوار‌های کاخ باکینگهام، مردم با سخت‌ترین شرایط اقتصادی و فقر در چند دهه گذشته، دست و پنجه نرم می‌کنند که علت آن تورم دو رقمی درانگلیس است.

در داخل کاخ (باکینهگام) همه درحال آماده شدن هستند. نگهبانان کاخ به شکل آراسته درآمده‌اند. باغبان‌ها گل‌های لاله را به شکلی عالی، هرس کرده‌اند. در خارج از محوطه کاخ نیز جایگاه مخصوص، تعبیه شده است. در داخل آشپزخانه نیز آشپز‌ها سرگرم آماده سازی غذا‌ها هستند. کالسکه طلایی را برق انداخته‌اند و کالسکه برای سوارکردن پادشاه برای این مسیر تاریخی آماده شده است.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار