بازیگر جدید جنگ اوکراین؛ عامل حمله به بریانسک روسیه شناسایی شد

سرویس امنیت فدرال روسیه (اف‌اس‌بی) اعلام کرد که یک گروه نئونازی افراطی پشت پرده حمله به منطقه «بریانسک» بوده‌ است.

به گزارش ذاکرنیوز به نقل از اسپوتنیک، سرویس امنیت فدرال روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بنیانگذار گروه نئونازی افراطی موسوم به «تشکیلات داوطلبان روسیه» حمله هفته گذشته به منطقه «بریانسک» این کشور را تدارک دیده است.


در این بیانیه آمده است: دنیس کاپوستین، به همراه تشکیلات داوطلبان روسیه، حمله دوم مارس ۲۰۲۳ به روستاهای منطقه بریانسک را سازماندهی کرده و در آن مشارکت مستقیم داشتند.


در بخش دیگری از این بیانیه به این موضوع اشاره شده که سرویس امنیت فدرال روسیه در آگوست ۲۰۲۲ نیز یک حمله تروریستی و خرابکارانه که کاپوستین سازماندهی کرده بود را خنثی کرده است. به گفته این نهاد، کاپوستین با جاسازی یک بمب دست‌ساز در جایگاه نفت و گاز در منطقه ولگوگراد این حمله را تدارک دیده بود.


منابع رسمی روسیه ۱۱ اسفندماه اعلام کردند که در نتیجه حملات اوکراین به مناطقی در مجاورت مرزهای اوکراین، چند نفر کشته و زخمی شدند. منابع مذکور از نفوذ گروه‌های مسلح اوکراین و گروگان‌گیری در فروشگاهی در روستای «لیوبچانی» در استان مرزی «بریانسک» در غرب روسیه خبر داده بودند. همچنین مقامات محلی و خدمات اورژانس در منطقه بریانسک اعلام کرده بودند که یک گروه مسلح اوکراینی متشکل از دست کم ۵۰ نفر با نفوذ به این منطقه، ۶ نفر را در مغازه‌ای در روستای لیوبچانی گروگان گرفتند.


بعد از این حادثه، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای آن را «حمله تروریستی» خواند که با سلاح‌های آمریکا و ناتو صورت گرفته است.


سپاه داوطلبان روسیه یکی از واحدهای وابسته به نیروهای مسلح اوکراین است که در آگوست ۲۰۲۲ با داوطلبان افراطی روسیه تشکیل شد. این داوطلبان از سال ۲۰۱۴ در گروه تروریستی «آزوف» برای اوکراین می‌جنگند. کاپوستین که خود را «نیکیتین» می‌نامد، یک نئونازی روس است.



اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار