استاندار کرمانشاه:

بازگشایی مرز شوشمی به گسترش مناسبات مردم منطقه کمک خواهد کرد

استاندار کرمانشاه با اشاره به تحقق آرزوی مردم اورامانات برای فعالیت دوباره مرز شوشمی، گفت: بازگشایی مرز شوشمی به گسترش مناسبات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی مردم منطقه کمک خواهد کرد.

به گزارش ذاکرنیوز ، محمدطیب صحرایی ظهر سه شنبه در حاشیه بازگشایی مرز مسافری شوشمی در شهرستان پاوه که با حضور مسئولان ایرانی و عراقی انجام گرفت، اظهار کرد: مردم خوب منطقه اورامانات طی سالیان طولانی با اخوت و برادری در کنار یکدیگر زندگی کرده‌اند اما به دلایلی مرز شوشمی طی سال‌های گذشته بسته شده بود.


وی افزود: برای بازگشایی مجدد مرز شوشمی درخواستی از سوی اقلیم کردستان عراق وجود داشت که با بررسی شرایط دولت سیزدهم با فعالیت مجدد این مرز در آستانه عید قربان برای تردد مسافران و گسترش مناسبات اقتصادی موافقت کرد.


استاندار کرمانشاه تصریح کرد: با بازگشایی مرز شوشمی نقطه عطفی در مناسبات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و تبادلات اقتصادی بین تجار ایران و عراق ایجاد شده است.


صحرایی بیان کرد: مرز شوشمی می‌تواند رونق اقتصادی منطقه را به دنبال داشته باشد و امیدواریم بازگشایی این مرز مایه خیر و برکت برای مردم منطقه باشد.


وی ادامه داد: امروز بازگشایی اولیه از مرز شوشمی صورت گرفت اما برای فعالیت هرچه بهتر در این مرز نیازمند توسعه زیرساخت‌های مرزی هستیم و مرز شوشمی تنها در ساعت کاری فعال خواهد بود و بر اساس نیاز می‌توان برای افزایش ساعت کاری آن رایزنی کرد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار