بازدید رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد از بزرگترین بلوک زایمانی کشور

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به همراه جمعی از معاونان خود از روند ساخت بزرگترین بلوک زایمانی کشور در بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) کاشمر بازدید کرد.

به گزارش ذاکرنیوز، در حاشیه این بازدید رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به ایسنا گفت: امیدواریم به زودی بلوک زایمانی بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) کاشمر افتتاح و به بهره‌برداری برسد.


علی محمد کیانی با بیان اینکه مشکل اعتباری بلوک زایمانی کاشمر حل شده، رسیدگی به مشکلات را نیازمند حضور در صحنه دانست و افزود: امروز از وضعیت بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی درمانی و مراکز جامع سلامت چهار شهرستان کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و کوهسرخ بازدید شد.


وی در همین رابطه از افتتاح چهار پروژه درمانی با اعتباری بالغ‌ بر ۲۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در شهرستان بردسکن خبر داد و گفت: دستگاه سی‌تی‌اسکن، دستگاه اکسیژن‌ساز، پانسیون ۲ واحدی پزشکان و بهره‌برداری از ساختمان بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان از طرح‌هایی بود که در بردسکن به بهره‌برداری رسید.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: پروژه ساختمانی و زیربنایی ساختمان سی‌تی‌اسکن شهرستان بردسکن با اعتبار ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و مساحت ۲۰۰ متر مربع و دستگاه سی‌تی‌اسکن نیز با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان افتتاح شد.


وی تصریح کرد: دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستان ولیعصر(عج) بردسکن که برای بیماران کرونایی بسیار مؤثر است، با اعتباری بالغ‌ بر ۲ میلیارد تومان در مساحت ۵۰ متر مربع به بهره‌برداری رسید.


کیانی همچنین از افتتاح پانسیون ۲ واحدی پزشکان با اعتباری بالغ‌ بر یک میلیارد تومان و با مساحت ۱۶۰ متر مربع و بهره‌برداری از ساختمان بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان با ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار در این شهرستان خبر داد.


وی یادآور شد: امشب برای رفع مشکلات حوزه درمان شهرستان‌های کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ جلسه‌ای در بیمارستان شهید مدرس کاشمر برگزار و برای رفع یکسری از مشکلات قول‌هایی داده شد که امیدواریم بتوانیم به وعده‌هایی که داده‌ایم، عمل کنیم.


تجهیز و تکمیل بلوک زایمانی کاشمر نیازمند هشت میلیارد تومان اعتبار


رئیس شبکه بهداشت و درمان کاشمر نیز در حاشیه این بازدید به ایسنا گفت: این بلوک که بزرگترین بلوک زایمانی کشور محسوب می‌شود، در زیربنای ۲۴۰۰ مترمربع و در ۲ طبقه احداث می‌شود.


حسن مکارم با بیان اینکه عملیات اجرایی ساخت بلوک زایمانی در بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) این شهرستان از سال ۱۳۹۴ آغاز شده و تاکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: بلوک زایمانی کاشمر ۳۴ اتاق دارد که ۱۷ تخت آن LDR است.


وی تصریح کرد: پس از اتمام عملیات ساختمانی و تجهیز و بهره‌برداری از این بلوک زایمانی این مجموعه به یک مرکز بسیار مناسب، مجهز و به روز برای زایمان تبدیل خواهد شد.


رئیس شبکه بهداشت و درمان کاشمر عنوان کرد: در بلوک زایمانی کاشمر که هم‌اکنون در حال ساخت است، هر خانم باردار برای وضع حمل دارای یک اتاق اختصاصی خواهد بود که می‌تواند به همراه یک نفر از نزدیکان خود در این اتاق مراحل وضع حمل را تحت نظر پزشک و ماما سپری کند.


وی با اشاره به اینکه برای تجهیز و تکمیل این پروژه به هشت میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است، بیان کرد: امیدواریم در دولت سیزدهم شاهد توجه ویژه مسئولان به بخش سلامت که محور توسعه کشور است، باشیم.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه از بخش‌های مختلف بیمارستان‌های حضرت ابوالفضل(ع) و شهید مدرس کاشمر نیز بازدید کرد.


انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار