استاندار ایلام:

ایده فرآوری بلوط با نگاه مثبت مدیران در ایلام عملیاتی می شود

استاندار ایلام گفت: ایده فرآوری بلوط با حمایت و نگاه مثبت مدیران عملیاتی می شود.

به گزارش ذاکرنیوز، حسن بهرام‌نیا عصر روز چهارشنبه در نشست هماهنگی برای فرآوری بلوط در استان، گفت: بیش از ۵۰ محصول از محل فرآوری بلوط حاصل که می‌تواند در افزایش میزان اشتغالزایی استان بسیار موثر و به رونق اقتصاد استان نیز کمک کند.


وی با اشاره به اینکه بلوط به عنوان یک نعمت خدادادی در استان ایلام فراوان است، افزود: این محصول و مواد اولیه آن با حمایت و نگاه مثبت مدیران دستگاه‌های اجرایی فرآوری می‌شود.


بهرام‌نیا با بیان اینکه فرآوری محصول بلوط می‌تواند تکمیل کننده زنجیره ارزش محصولات در استان باشد، خاطرنشان کرد: فرآوری بلوط و تولید چندین محصول از آن یک ظرفیت بسیار خوب برای استان است و به عنوان یک زنجیره به هم پیوسته رونق اقتصاد و اشتغالزایی را برای استان به دنبال خواهد داشت.


بهرام نیا خواستار اهتمام و همکاری فنی و حرفه‌ای، تعاون روستایی و کمیته امداد استان برای حمایت از اقتصاد بلوط در استان شد و گفت: باید از ظرفیت پارک علم و فناوری استان نیز برای فرآوری بلوط در استان بهره‌گرفته شود.


گفتنی است در پایان این نشست مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی از نظر آزمایشگاهی موارد استفاده بلوط را مورد بررسی قرار دهد و به عنوان یک طرح تحقیقاتی اثرات بیولوژیکی آن مشخص و نتایج آن اعلام شود.


همچنین در پایان این نشست استاندار ایلام اعلام کرد که مسئول به انجام رساندن این پروژه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام و دبیر آن مدیرکل صمت استان است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار