سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس:

ایجاد امنیت شغلی دهیاران کشور در دستور کار مجلس است

سخنگوی کمیسیون داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که بررسی موضوع ایجاد امنیت شغلی برای دهیاران و طرح جامع شهری و روستایی کشور در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

به گزارش ذاکرنیوز، علی حدادی روز دوشنبه در نشست با دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی بخش چندار شهرستان ساوجبلاغ افزود: یکی از دغدغه ها که هر دوره مطرح بوده، موضوع امنیت شغلی دهیاران در کشور است.
وی بیان داشت : برهمین اساس بررسی طرح جامع شهری و روستایی که موضوع وضعیت شغلی دهیاران و شوراها در آن مطرح است در دست اقدام قرار گرفته تا بتوان امنیت شغلی برای این قشر فراهم کرد.
حدادی گفت : منتقد فعالیت بنیاد مسکن در طراحی ها و طرح های هادی  روستایی هستم زیرا  کارشناسان این بخش طرح ها را به صورت کامل و جامع اجرا نمی کنند که مشکلاتی برای روستاییان به وجود می آورد.
وی تاکید کرد که مطالبات مردم مناطق چندار و کوهسار شهرستان ساوجبلاغ باید در این بخش به خوبی پاسخ داه شود.


این نماینده مجلس  بیان داشت:  اگر پیش بینی و پیشگیری لازم در طرح های هادی روستایی انجام شود، ساخت و سازهای غیر مجاز رخ نمی دهد که در این زمینه به وزیر جهاد کشاورزی و  رییس بنیاد مسکن کشور تذکر لازم داده شده است.
نماینده مردم شهرستان های ساوجبلاغ ، طالقان ونظرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت : ۱۰ سال است که البرز به استان تشکیل شده و حق و حقوق مردم این منطقه در ارتباط با بودجه محقق نمی شود، این استان در بخش درآمدی مشکل ندارد اما در توزیع بودجه و اعتبار کاستی ها فراوان است.


وی ادامه داد :  در البرز طرح آمایش سرزمینی به معنای واقعی کلمه نداریم؛ بهترین ظرفیت ها  در بخش های صنعت، کشاورزی ، گردشگری و خدمات داریم؛  در استان البرز پهنه بندی  انجام نگرفته  که بر اساس آمایش سرزمین باید پهنه بندیصورت گیرد؛ زمین سنگلاخ چرا تعریف کشاورزی دارد ؟مقصر ما مسوولان هستیم باید نقشه راه داشته باشیم و پهنه بندی درست تعریف شود.


حدادی گفت : کسانی که در بخش چندار سرمایه گذاری می کنند در کنار آن بحث بهداشت و درمان و موسسه خیریه انجام دهند؛ چرا نمی گذارند حرکتی که برای مردم انجام شود ما اگر به معنای واقعی کنار مردم باشیم، هیچ بن بستی نخواهیم داشت. 
وی تاکید کرد که از سرمایه گذاران دعوت می کنیم که رونق گردشگری ایجاد کنند، اداره کل منابع طبیعی استان  حق ندارد زمین‌ها را تحویل افراد خاص بدهد زیرا  منابع طبیعی متعلق به همه مردم  است،  باید در اختیار تعاونی‌های روستایی قرار گیرد .


این نماینده مجلس تاکید کرد که  چرا نواحی اقتصادی روستایی پیش بینی شده مفقود شده است ؟ این ها موضوعات جدی در صنایع تبدیلی و  گردشگری است؛ باید از کشاورزان و دامپروران و جوانان دانش آموخته روستایی  حمایت کرد.


وی با اشاره به ظرفیت های شهرک صنعتی تحقیقاتی کاوش شهرستان ساوجبلاغ گفت : قرار است در این شهرک ۲۵۰ واحد تولیدی و تحقیقاتی دانش بنیان راه اندازی شود.
 وی دربخش دیگری از سخنانش به موضوع فرار مالیات ها اشاره کرد و بیان داشت: مجلس یازدهم چند موضوع مهم از جمله فرار مالیات ها را دستور در کار دارد؛ در موضوع فرار مالیات ها بخشی انجام شد و بخش اصلی در بودجه ۱۴۰۰ تحقق می یابد.
حدادی گفت :  بودجه سال آینده تحویل مجلس دادند اما محتوا ندارد ؛ در پنهان بحث  ارز ۲۳ هزار تومانی دیده شده و در آشکار ۱۱هزارو ۵۰۰ است آنچه درمنابع و درآمدها است همخوانی نداشته و ندارد.
وی بیان داشت: اولین سال ریل گذاری مجلس یازدهم برای چهار سال است و آخرین سال لایحه بودجه دولت است که مواظبت کنیم تا اصلاح ساختار محتوایی بودجه اتفاق بیفتد؛ کسری بودجه ای که دولت به مجلس داده بیش از ۳۴۰ هزارمیلیارد تومان است.
حدادی گفت : این بودجه در بخش تورم  مشکلات زیادی برای مردم ایجاد می کند و به طور قطع مجلس این اجازه را نخواهد داد.
وی بیان داشت : اصلاح  ساختاری  انتخابات ریاست جمهوری از موضوعاتی است که پیگیری می کردم اما افراد زیادی  اجازه نمی دادند که اصلاح قانون ریاست جمهوری انجام شود؛مخالفت های زیادی  وجود داشت،همچنین  تغییر یا اصلاح مواد قانون انتخابات شوراها هفته گذشته انجام شد و کلیات تصویب تا به جزئیات برسد.


وی با اشاره به اهمیت تشکیل دولت جوان حزب الهی گفت : در دولت جوان حزب الهی حرکت های خوبی با انسجام وحدت و همدلی رخ خواهد داد.
این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنانش به حوادث آمریکا اشاره کرد و بیان داشت: امروز حاکمیت  آمریکا دچار گسست و شکاف شدید شده و همگان شاهد این وضعیت هستند.
وی افزود: دولتمردان آمریکا که روزی شعار می دادند ما سلاح برای داخل نمی خواهیم امروز برای برقراری امنیت داخلی به نیروهای مسلح و سلاح متوسل شده اند و انتقال دولت در این کشور تمدن آمریکایی را زیر سووال برده است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار