شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد؛

اوضاع در نیویورک به شدت بحرانی است

«اندرو کومو» فرماندار ایالت نیویورک در پی شیوع گسترده ویروس کرونا و بحرانی شدن اوضاع در این ایالت خواستار دریافت کمک‌های پزشکی شده است.

به گزارش ذاکرنیوز، شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی اعلام کرد گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد اوضاع در نیویورک به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در حال وخامت است.


بر اساس این گزارش، بیش از صد هزار نفر تاکنون در نیویورک به این ویروس مبتلا شده‌اند که فاصله چندانی با ایتالیا و اسپانیا ندارد. «اندرو کومو» فرماندار ایالت نیویورک خواستار دریافت کمک‌های پزشکی شده است.


خبرنگار الجزیره گزارش داد تجهیزات پزشکی از چین در حال وارد شدن به نیویورک است. این در حالی است که تعداد مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در این ایالت همچنان در حال افزایش است. مقامات این ایالت همچنان در تلاش برای دریافت تجهیزات حفاظتی برای کادر درمانی خود هستند. این مقامات همچنین تقاضای دریافت تعداد زیادی دستگاه تنفس مصنوعی را داده‌اند. فرماندار نیویورک وعده امضای یک دستور اجرایی را داد که سبب می‌شود این ایالت بتواند این دستگاه‌ها را از بیمارستان‌هایی دریافت کند که در حال حاضر از آن‌ها استفاده نمی‌کنند.


اندرو کومو، فرماندار نیویورک در سخنانی گفت: نمی‌توانم اجازه بدهم که مردم بمیرند، زیرا ما دستگاه تنفسی نداریم. اعضای گارد ملی برای جمع آوری این دستگاه‌های تنفس مصنوعی از سراسر این ایالت مستقر خواهند شد و آن‌ها را به مکان‌هایی منتقل خواهند کرد که ما در آنجا به این دستگاه‌ها نیاز داریم.


بیمارستان‌ها در شهر نیویورک با بار سنگین ناشی از شیوع این ویروس مواجه هستند، زیرا افراد زیادی در صف می‌ایستند تا آزمایش دهند و اورژانس‌ها هم مملو از بیمار هستند. تاکنون در سراسر این ایالت ششصد نفر بر اثر ابتلا به این بیماری در یک روز جان خود را از دست داده‌اند.


دکتر مونالیزا موچاتوتا از بیمارستان بروک دیل در سخنانی گفت: تجهیزات حفاظتی برای کادر درمانی در بیمارستان‌ها وجود ندارد. همچنین برای اطرافیان بیمار که به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند تجهیزاتی وجود ندارد. دارو‌های ما در حال تمام شدن است. تجهیزات ما در حال اتمام است و حتی ما با کمبود اکسیژن مواجهیم و این در حالی است که این همان چیزی است که بیماران مبتلا به کووید ۱۹ به آن نیاز دارند.


حتی با آن که یک بیمارستان موقت در این شهر بر پا شده و بیماری در آن وجود ندارد و کشتی بیمارستان نیروی دریایی تنها ۲۰ مریض را در خود جای داده است، این دو تأسیسات برای بیماران غیر کرونایی در نظر گرفته شده‌اند، اما فرماندار این ایالت اعلام کرد این بیمارستان موقت به زودی در اختیار بیماران کرونایی قرار خواهد گرفت.


اندرو کومو در سخنانی گفت:  ما با بیماران غیر کرونایی مواجه نیستیم که در سطحی بیمار باشند که در بیمارستان بستری شوند. بیمارستان‌ها اکنون به صورت موثری به بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) برای بیماران کرونایی تبدیل شده‌اند. بنابراین، ما می‌خواهیم بیمارستان موقت خود را هم به بیماران کرونایی اختصاص دهیم.


مقامات نیویورک به ساکنان این ایالت توصیه کرده‌اند در مکان‌های عمومی ماسک بزنند، زیرا شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد افراد مبتلایی که علائمی از خود بروز نمی‌دهند می‌توانند این بیماری را منتقل کنند، اما فرماندار نیویورک اعلام کرد شواهدی وجود ندارد که سبب حمایت از این اقدام شود.


محققان شروع به جمع‌آوری پلاسمای خون افراد مبتلا به کرونا کرده‌اند تا از آن برای درمان بیماران کرونایی استفاده کنند. آن‌ها امیدوارند آنتی بادی تولید شده در خون این افراد بتواند سبب بهبود و تقویت سیستم ایمنی بدن افراد مبتلا شود.



اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار