انهدام تانک‌‌های غربی توسط روسیه دوباره اوکراین را دست به دامن آلمان کرد

با توجه به انهدام برخی تانک‌های مجهز غربی از جمله لئوپاردها توسط روسیه، کی یف از نیاز فوری به تانک‌های مجدد غربی، خودروهای جنگی پیاده نظام و سایر خودروهای زرهی برای جایگزینی با ادوات منهدم شده در میدان نبرد با روسیه صحبت کرد.

به گزارش ذاکرنیوز به نقل از "ان تی وی"، با توجه به نابودی تانک های تامین شده توسط متحدان غربی در نبرد در اوکراین توسط روسیه، درخواست ها برای افزایش حمایت های تسلیحاتی به ویژه از طرف آلمان، بار دیگر در کی یف شنیده می شود. آندری ملنیک، معاون وزیر امور خارجه اوکراین در گفتگویی با تاگس اشپیگل آلمان گفت: ارتش اوکراین نیاز فوری به تانک‌های جنگی غربی، خودروهای جنگی پیاده نظام و سایر خودروهای زرهی دارد.

وی که سفیر سابق اوکراین در برلین بوده است افزود: هر لئوپارد 2 به معنای واقعی کلمه ارزش طلایی خود را برای حمله قاطع دارد. ملنیک گفت، از دیدگاه او ارتش آلمان می تواند بیش از 18 دستگاهی را که قبلاً از موجودی بیش از 300 دستگاه تحویل داده است، فراهم کند. به گفته وی تعداد فعلی ممکن است بدون به خطر انداختن توانایی آلمان برای دفاع از خود سه برابر شود.

ملنیک همچنین خواستار تحویل 60 خودروی جنگی پیاده نظام ماردر به ارتش اوکراین شد. ویتالی کلیچکو، شهردار کی یف هم پیش از این با توجه به وضعیت نظامی فعلی در کشورش، درخواست تانک های آلمانی بیشتری را داده بود.

در این میان رودریش کیزوتر، سیاستمدار امنیتی حزب دموکرات مسیحی آلمان از خواسته ملنیک حمایت کرد. او گفت: حامیان اوکراین باید فوراً همه تجهیزات منهدم شده - از جمله تانک های جنگی لئوپارد و نفربرهای زرهی - را جایگزین کنند و ادوات بیشتری را تحویل دهند.

مارکوس فابر، سیاستمدار دفاعی حزب لیبرال دموکرات هم به تاگس اشپیگل گفت که اظهارات روشن در مورد جایگزینی ادوات از دست رفته می تواند به منزله حمایت از این ضد حمله باشد. وی تاکی کرد: به عنوان مثال، پارلمان آلمان تصمیم گرفت لئوپارد 2 را از نیروهای مسلح آلمان جایگزین کند. فابر گفت: در اینجا می‌توانیم تعداد را برای کمک افزایش دهیم.

"ملنیک" همچنین تقاضا از آلمان برای تحویل موشک های کروز تاروس و کمک به ایجاد نیروی هوایی قدرتمند اوکراین را تمجدید کرد. وی در این باره گفت: اوکراین منتظر تصمیم راهبردی آلمان برای مشارکت فعال در ائتلاف جت های جنگنده است تا خلبانان اوکراینی بتوانند فوراً با یوروفایتر آموزش ببینند و بخشی از بیش از 130 هواپیما را به آنها کمک کنند.

 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار