پژوهشگر حوزه دین:

انسان امروزی دچار بحران هویت شده است

اصفهان-پژوهشگر حوزه دین و مشاور خانواده گفت: انسان امروزی دچار بحران هویت شده و به اسم تفکر و اندیشه آزاد، آرامش از او گرفته شده است.

به گزارش ذاکرنیوز، حجت الاسلام علی سرلک در پنجمین شب از دهه اول محرم در جمع عزاداران حسینی در خیمه انصارالحسین (ع) اظهار داشت: برای درک مسئولیت باید به احتمال عقلایی اعتنا کرد و این به این معنا است که باید موردی را انتخاب کنیم که بیش از ۵۰ درصد انتخاب آن کار درستی باشد.


وی ادامه داد: چنانچه انسان با عقل خود دست به انتخاب بزند آرامش خواهد داشت و کمتر دچار شک و تردید می‌شود.


این پژوهشگر حوزه دین ادامه داد: اگر در تصمیم‌گیری‌ها تعقل و تفکر میدان دار شوند میزان خطا کم خواهد شد و اگر خطایی نیز صورت پذیرد، تجربه‌ای برای رسیدن به افق‌های بعدی است.


هدف اصلی شکل‌گیری داعش نابودی حکومت ایران بود


وی در ادامه با بیان اینکه هدف اصلی شکل‌گیری داعش نابودی حکومت ایران بود، ابراز داشت: در این شرایط نیروهای دفاعی با عقل و درایت مرزهای کشور را جایی دیگر تعریف کردند و تا قبل از رسیدن داعش به مرزهای کشور در سوریه و عراق دست آنها را از رسیدن به خاک ایران کوتاه کردند.


حجت‌الاسلام سرلک همچنین به لزوم مسئولیت پذیری تک تک شهروندان نسبت به سرنوشت خود و جامعه اشاره کرد و گفت: در این زمینه کسب مهارت امری ضروری است و این مهارت باید در زندگی شخصی و اجتماعی پررنگ باشد.


وی با اشاره به لزوم ابراز محبت و احترام همسران نسبت به یکدیگر تاکید کرد: امام خمینی (ره) همواره در نامه‌های خود به همسرشان از واژگان محبت آمیز استفاده می‌کردند و هنگامی که در خانه‌شان سفره غذایی پهن می‌شد، کسی اجازه نداشت که شروع به غذا خوردن کند مگر آنکه همسرشان بر سر سفره حاضر باشند.


دشمن بر روی روابط خانوادگی تمرکز کرده است


این پژوهشگر حوزه دین با بیان اینکه پیامبر اسلام (ص) نیز همواره بر محبت به خانواده تاکید داشتند، اضافه کرد: با توجه به این آموزه‌های دینی دشمن بر روی روابط خانوادگی تمرکز کرده و سعی دارد کانون خانواده‌های ایرانی را از هم بپاشاند.


وی با بیان اینکه حجم بالای اطلاعات مخابره شده در رسانه‌های مجازی انسان‌ها را دچار سرگردانی کرده است، ابراز داشت: انسان امروزی دچار بحران هویت شده و به اسم تفکر و اندیشه آزاد، آرامش از او گرفته شده است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار