حق پخش همچنان مشکل اصلی؛

امیدواری فدراسیون فوتبال ایران به میزبانی از کره‌جنوبی در تهران

تیم ملی فوتبال ایران با موافقت اولیه AFC برای ادامه میزبانی خود در رقابت های انتخابی نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر روبرو شده است.

 به گزارش ذاکرنیوز، تیم ملی فوتبال ایران با کسب دو پیروزی متوالی در دو دیدار نخست انتخابی نهایی جام جهانی قطر مقابل سوریه و عراق به عنوان صدرنشین گروه A حضور دارد. ملی‌پوشان ایران دو دیدار بعدی خود را مقابل امارات به عنوان میهمان و بازی با کره جنوبی را میزبانی خواهد کرد.


فدراسیون فوتبال ایران که توانست با وجود مشکل حق پخش تلویزیونی با فیفا از سوریه در تهران میزبانی کند با گزارش مثبت افسر اجرایی AFC در میزبانی روبرو شد.


تیم ملی ایران بدون استفاده از داور ویدئویی از سوریه میزبانی کرد که این دیدار با پیروزی یک بر صفر ملی‌پوشان همراه بود تا تأثیر میزبانی روی عملکرد ملی‌پوشان دیده شود.


با وجود میزبانی فدراسیون فوتبال در بازی با سوریه صحبت‌هایی مبنی بر احتمال تغییر دوباره میزبانی و انتقال آن به کشور سوم مطرح شده بود.


کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنان پیگیر حق پخش تلویزیونی بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران در تهران است تا علاوه بر تسویه بدهی قبلی سازمان صدا و سیما با فیفا بتواند بحث حق پخش بازی‌های انتخابی نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ را نیز پیگیر شود.


از قرار معلوم فدراسیون فوتبال ایران طی مذاکرات مستقیم با فیفا توانسته است به توافق اولیه با این نهاد بین‌المللی برای ادامه میزبانی از تیم‌های گروه A برسد و برای پرداخت بدهی‌های خود نیز به توافقاتی دست پیدا کرده است.


امیدواری فدراسیون فوتبال ایران به میزبانی از کره‌جنوبی در تهران


قرار است مسئولان فدراسیون فوتبال جلساتی را با مدیران صدا و سیما برگزار کرده تا بتوانند برای پرداخت طلب بیش از ۶ میلیون یورویی فیفا به توافق نهایی برسند. پیگیری‌های حسن کامرانی فر سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال منجر به موافقت اولیه مدیران کنفدراسیون فوتبال آسیا برای حفظ میزبانی شده است اما قرار است اوایل مهرماه سال جاری بار دیگر این موضوع مورد بررسی قرار گرفته تا تصمیم نهایی در این خصوص گرفته شود.


تیم ملی فوتبال ایران ۱۵ مهرماه میهمان تیم ملی امارات است و سپس طبق اعلام اولیه AFC باید ۲۰ مهرماه در تهران از تیم ملی کره جنوبی پذیرایی کند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار