اردوغان در نامه ای خطاب به ترامپ؛

امیدوارم کنگره به درک بهتری از رابطه ترکیه و آمریکا برسد

رئیس جمهوری ترکیه با ارسال نامه ای به همتای آمریکایی خود ابراز امیدواری کرد که کنگره ایالات متحده به درک بهتری از روابط آنکارا و واشنگتن برسد.

به گزارش ذاکرنیوز به نقل از رویترز، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه، در نامه‌ای به «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی خود، ضمن اشاره به کمک‌های ارسالی از آنکارا به واشنگتن، نوشت: امیدوارم کنگره آمریکا به درک بهتری از اهمیت استراتژیک روابط دو کشور برسد.


بخش‌هایی از محتوای این نامه امروز چهارشنبه توسط کاخ ریاست جمهوری ترکیه منتشر شده است. این نامه روز گذشته همراه با کمک‌های پزشکی ارسالی، به دست مقامات آمریکایی رسیده است.


کنگره آمریکا به دلیل تاکید ترکیه بر خرید سامانه اس ۴۰۰ از روسیه، تهدید به تحریم آنکارا کرده است.


این در حالی است که هفته گذشته، «مورگان اورتگاس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه با خبرگزاری رویترز مدعی شد: هشدار واشنگتن مبنی بر اینکه برخورداری ترکیه از سامانه اس ۴۰۰ روسی مشمول قانون کاتسا (مقابله با دشمنان آمریکا از راه تحریم) می‌شود، همچنان به قوت خود باقی است و تحقق این امر مانعی در روابط دوجانبه و همچنین رابطه با ناتو است.


وی در ادامه مدعی شد از این بابت که رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه و دیگر مقامات بلندپایه این کشور، موضع‌گیری واشنگتن را درک می‌کنند؛ اطمینان خاطر دارد.


گفتنی است آمریکا بارها مدعی شده خرید اس ۴۰۰ روسی نه تنها در دیوار دفاعی ناتو خدشه وارد می‌کند، بلکه مانعی برای برخورداری ترکیه از پاتریوت آمریکایی و تداوم مشارکت در پروژه اف -۳۵ است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار