عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

الگوی پرداختی صندوق بیمه کشاورزان تغییر می‌یابد

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس گفت: الگوی پرداختی صندوق بیمه محصولات کشاورزی تغییر پیدا می‌کند تا متناسب با شرایط اقلیمی و خسارت وارده،‌ جبران خسارت‌ها را شاهد باشیم.

به گزارش ذاکرنیوز، عباس جهانگیرزاده در گفت‌و گو با  مهر، اظهار کرد: در سه سال اخیر سطح پوشش بیمه‌ای اراضی کشاورزی از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی از ۵.۵ میلیون تومان به کمتر از ۲.۵ میلیون تومان کاهش یافته در حالی که کشاورزان برای کشت و زرع خود در هر هکتار هزینه‌های گزافی را پرداخت می‌کنند.


وی تصریح کرد: قرار شده در کنار تغییر الگوی پوشش بیمه‌ای محصولات متنوع به تناسب اقلیم و شرایط جغرافیایی، پرداختی‌ها نیز در کوتاه‌ترین زمان انجام شود تا نارضایتی بهره‌برداران بخش کشاورزی را شاهد نباشیم.


نایب رئیس کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس گفت: در حال رایزنی نهایی هستیم تا از طریق وزارت کشور، جهاد کشاورزی و سازمان مدیریت بحران جبران خسارت را برای خشکسالی، سیل و تگرگ اخیر به شکل بلاعوض، تسهیلات کم بهره و پوشش بیمه‌ای همراه با امهال وام گذشته کشاورزان انجام دهیم.


جهانگیرزاده افزود: در گام نخست قرار است با تصویب هیئت دولت کمک‌های بلاعوض را به کشاورزان و خسارت‌دیدگان خشکسالی و سیل اخیر شاهد باشیم که شیوه‌نامه آن به زودی به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: صد درصد اراضی دیم شهرستان‌های بیله‌سوار و اصلاندوز خسارت دیدند ولی مشکلی در برداشت محصول اراضی آبی پارس‌آباد و بخشی از بیله‌سوار وجود ندارد.


جهانگیرزاده اضافه کرد: قرار است به تناسب هر هکتار برداشت ۲ تن محصول در اراضی دیم شمال استان، روند پوشش بیمه‌ای را از سال زراعی آینده شاهد باشیم که انتظار می‌رود برای سال زراعی آینده اصلاح شیوه پرداختی صندوق بیمه کشاورزی را شاهد باشیم.


نایب رئیس کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس بیان کرد: تلاش ما بر این است تا شروع فصل زراعت در پاییز امسال بتوانیم توانمندی کشاورزان را در خرید بذر و سایر نهاده‌ها شاهد باشیم تا آنها در این زمینه دچار مشکل و گرفتاری نشوند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار