امامی مطرح کرد؛

اقدام موهن نشریه کاریکاتور فرانسوی، مصداق توحش فرهنگی است

دبیر شورای فرهنگ عمومی، اقدام موهن نشریه کاریکاتور فرانسوی را مصداق توحش فرهنگی دانست.

به گزارش ذاکرنیوز، سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی، اقدام موهن نشریه کاریکاتور فرانسوی را محکوم و آن را فرصتی برای افزایش زمان آگاهی و افشای چهره واقعی آزادی لیبرالیِ ضد توده‌های مستضعف و ارزشهای اصیل می‌داند.


امامی ضمن محکومیت اقدام موهن نشریه کاریکاتور فرانسوی، گفت: تاریخ فرهنگی و حافظه تاریخی جامعه نشان از نقش آفرینی ماندگار عالمان و مراجع دینی و فرهنگی در کنار مردم ایران است؛ مراجع و رهبرانی که به اتکای مردم و هم تجربه با مردم برای رهایی از قیدهای استعمار اروپایی و آزادی از استبداد مورد حمایت ایشان تلاش کرده؛ جنگیده اند و مانند مردم هزینه داده اند. خصوصاً که پس از انقلاب اسلامی عصاره علم؛ تقوا و روحانیت حوزوی شیعه در قالب رهبری نهضت و رهبری جمهوری اسلامی ایران خواب آرام را از چشم دشمنان ملت و جامعه و جغرافیای ایران گرفت.


دبیر شورای فرهنگ عمومی ادامه داد: توهین و بی ادبی و بی حیایی موحش یک نشریه در قالب کاریکاتور در فرانسه به عزیز ترین عالم دینی امروز در جامعه شیعه نه تنها ذره‌ای از مرجعیت؛ محبت و اقتدار این رهبر مقتدر کم نکرده بلکه چهره واقعی دشمنان فرهنگ ایران اسلامی خصوصاً جریان‌های محروم از فرهنگ عفاف و زیست عفیفانه را به آزادگان داخل و خارج ایران نشان داد و چهره بی منطق شأن را برملا کرد.


امامی افزود: بی شک مخالفان جمهوری اسلامی ایران خود را پشت برخی از ابهامات جامعه و حکمرانی؛ مثلاً در پرونده حجاب و پوشش اجتماعی پنهان کرده اند و این یعنی با با همدلی و همگرایی بیشتر عمل کنیم و سخن بگوییم.


دبیر شورای فرهنگ عمومی گفت: زیر این دستکش مخملی یک تاریخ جنایتکار و بد سابقه و فاقد عقلانیت گفتگویی و ناتوان از رو در رویی است؛ که به جای گفتگو و بحث در موضوع مهم سبک زندگی عفیفانه به توهین و تحقیر و تمسخر ارزش‌ها و مهمترین دلبستگی‌های یک جامعه رو می‌آورد و اولین حقوق فرهنگی و اولیات تعامل فرهنگی را رعایت نمی‌کند و این سقوط عقلانیت و انسانیت در جامعه‌ای است که مهد مدرنیته بوده و نشان دهنده بن بست‌ها و ناتمام ماندن آرمان‌های موردادعای مدرنیته است.


امامی در پایان گفت: به همین منظور دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور این اقدام موهن را محکوم و آن را فرصتی برای افزایش زمان آگاهی و افشای چهره واقعی آزادی لیبرالیِ ضد توده‌های مستضعف و ارزشهای اصیل می‌داند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار