افشاگری تکان‌دهنده اسیر اوکراینی از حجم تلفات اخیر ارتش اوکراین!

یک اسیرجنگی امدادگر اوکراینی در گفت‌وگوی تفصیلی با رسانه‌های روسی با افشاگری از واقعیت پشت پرده جنگ اذعان کرد که مقامات کی‌یف درباره تلفات جنگ دروغ می‌گویند؛ حجم تلفات بسیار بالا است.

به گزارش ذاکرنیوز ، «ولادمیر دینیس»، امدادگر اوکراینی اسیر جنگی از تیپ ۶۵ گردان سوم ارتش اوکراین در مصاحبه با یک رسانه روسی با اذعان به شدت تلفات بالای کی‌یف در برابر قدرت تهاجمی روسیه فاش کرد که حجم خسارت ارتش اوکراین برخلاف اظهارات رسمی مقامات کی‌یف بسیار فراتر از حد انتظار است.


شبکه خبری المیادین شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد که خبرگزاری اسپوتنیک در مصاحبه با یک امدادگر اسیر ارتش اوکراین، جزئیاتی از پشت صحنه واقعی جنگ اوکراین برملا ساخت.


ولادمیر دینیس در مصاحبه با اسپوتنیک اذعان کرد: «حجم تلفات میدانی کی‌یف بسیار بیش از آنچه است که رسانه‌ها انعکاس می‌دهند و سه تا چهار برابر فراتر از اظهارات مقامات اوکراینی هنگام ارائه آمار روزانه و ماهیانه گزارش جنگ است.»


وی اذعان کرد «با وجود اینکه در روزهای اخیر، ارتش اوکراین تاکتیک تهاجمی علیه روسیه اتخاذ کرده، اما در موضع تدافعی است و حجم تلفات وارده بر گردان‌ها و جوخه‌های ارتش بی‌سابقه است و شرایط به گونه‌ای است که نیروهای ما در حال نابودی هستند.»


وی در توصیف نحوه اسارت خود گفت: نیروهای رزمی ویژه چچنی «احمد» به فرماندهی احمد قدیروف (رئیس جمهور سابق چچن) من و فرمانده یگان ما را بدون اینکه دفاعی از خود کنیم اسیر کردند و فرمانده رسته ما به شدت زخمی شده بود و نیازمند فوریت‌های پزشکی بود و از ناحیه ساق دست و صورت به شدت زخمی شده بود.


وی ادامه داد که «متأسفانه حجم تلفات جانی و مادی نیروهای ما بسیار زیاد بود در میدان جنگ، گویا ارتش ما را به حال خود رها کرده بودند، اما اینجا (روسیه) با ما بسیار خوب رفتار کردند و تحت مداوا قرار گرفتیم.»


پوتین: طی هفته‌های اخیر، هزار خودروی زرهی کی‌یف منهدم شدند


در خبری مرتبط، ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نطق رسانه‌ای امروز خود (سه‌شنبه) با اعلام آماری گفت که ارتش اوکراین از زمان آغاز ضد حمله، طی روزهای اخیر تجهیزات نظامی خود را از جمله: ۲۵۹ تانک، ۷۸۰ خودروی زرهی از دست داده است.


وی در دیدار فرماندهان ارتش گفت که طی هفته گذشته، اوکراین ۲۸۰ دستگاه از تجهیزات تسلیحاتی خود را از جمله ۴۱ فروند تانک را در محور عملیاتی «اوریخوف» از دست داده است؛ محوری که دشمن پاتک اصلی خود را علیه روسیه انجام داد.


گفتنی است روزنامه نیویورک تایمز دیروز دوشنبه در گزارشی اذعان کرد که با گذشت سه هفته از ضدحملات کی‌یف علیه روسیه، ارتش این کشور با وجود پشتیبانی تسلیحاتی غرب با چالش‌های فراوانی مواجه شده است و ۱۷ خودروی زرهی آمریکایی از نوع «برادلی» نیروهای زمینی منهدم شده‌اند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار