رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مرکزی مطرح کرد؛

افزایش ۵۹ درصدی درآمدهای عمومی مرکزی در فروردین ماه امسال

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مرکزی گفت: درآمدهای عمومی این استان در فروردین ماه ۸۲۲۱ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه در گذشته رشد ۵۹ درصدی داشته است.

به گزارش ذاکرنیوز، نوربخش عسکری در نشست ستاد درآمد و تجهیز منابع استان که صبح یکشنبه در سالن اجتماعات امام علی (ع) سازمان برگزار شد، بیان کرد: درآمدهای عمومی استان مرکزی در فروردین ماه ۸,۲۲۱ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ رشد ۵۹ درصدی داشته است.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی افزود: در سال گذشته ۳۴,۰۰۰ میلیارد ریال عوارض آلایندگی اخذ شد که طبق قانون این مبلغ در جهت سلامت عمومی، بهبود حمل و نقل عمومی و رفع آثار آلایندگی صنایع با افزایش سرانه‌های فضای سبز و سرانه‌های ورزشی هزینه می‌گردد.


وی به مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و صنایع استان بویژه صنایع بزرگ اشاره کرد و گفت: شرکت‌های بزرگ با توجه به مسئولیت اجتماعی که در قبال مردم، پیشرفت و آبادانی استان دارند لازم است نسبت به انتقال حساب‌های بانکی و قرارداد بیمه به استان اقدام کنند تا علاوه بر شکل گیری خدمات بازرگانی و اشتغال جوانان تحصیلکرده، شاهد تأثیر منابع حاصل از فعالیت‌های اقتصادی در توسعه و آبادانی استان مرکزی خواهیم بود.


عسکری ادامه داد: امسال با پیگیری مدیریت استان، مجمع نمایندگان استان و وزارت خانه‌های مربوطه موضوع انتقال حساب‌های بانکی و قرارداد بیمه شرکت‌ها و صنایع به استان انجام خواهد شد.


وی اضافه کرد: برای جلوگیری از فرار مالیاتی کارهای خوبی صورت گرفته و دغدغه مردم در مورد درخواست پرداخت‌های نقدی توسط برخی پزشکان، وکلا و اصناف پیگیری جدی صورت گرفته که سعی خواهیم کرد در سال ۱۴۰۲ نیز روند انسداد فرارهای مالیاتی را ادامه دهیم. مونیتورینگ معادن و رصد فعالیت‌های معدنی از دیگر اقدامات استان برای افزایش درآمدهای استان است که در سال جاری نیز پیگیری مستمر انجام خواهد شد.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی افزود: با پیگیری‌های انجام شده تمام اختیارات لازم برای پرداخت تسهیلات بانکی به صنایع و واحدهای تولیدی به بانک‌های استان منتقل شده که این خبر خوبی برای صنایع و شرکت‌های استان است که تمامی عملیات‌های بانکی خود را با خدمات مناسب‌تر در استان می‌توانند دریافت کنند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار