کاخ سفید اعلام کرد؛

افزایش همکاری‌های امنیتی آمریکا، ژاپن و فیلیپین در ایندوپاسفیک

کاخ سفید اعلام کرد همکاری‌های امنیتی و دفاعی آمریکا، ژاپن، و فیلیپین در منطقه ایندوپاسفیک افزایش خواهد یافت.

به گزارش ذاکرنیوز به نقل از رویترز، کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد «برای حفظ صلح و ثبات در منطقه ایندوپاسفیک»، همکاری‌های امنیتی و دفاعی سه‌جانبه آمریکا، ژاپن و فیلیپین افزایش می‌یابد.


در بیانیه کاخ سفید آمده است که «آژانس‌های امنیت ملی سه کشور بر اساس پیشرفت اخیر بین آمریکا و فیلیپین، بر افزایش همکاری‌های دفاعی سه‌جانبه تأکید کردند؛ پیشرفت‌هایی مانند چهار امکان شناسایی‌شده دیگر پس از توافق افزایش همکاری دفاعی بین دو کشور و ژاپن و فیلیپین در چارچوب‌های موردبحث که دیدارهای دوجانبه مقامات دفاعی و نظامی را افزایش می‌دهد و تسهیل می‌کند.


مقامات سه کشور همچنین درباره فرصت‌هایی برای انجام فعالیت‌های دریایی ترکیبی از جمله تمرین‌های دریایی مشترک چندجانبه در آب‌های هند و اقیانوس آرام «در حمایت از آزادی کشتیرانی و نظم مبتنی بر قوانین گسترده‌تر» بحث کردند.


آن‌گونه که در این بیانیه آمده مشاوران ارشد امنیت ملی سه کشور نیز چالش های امنیتی مربوط به دریاهای جنوبی و شرقی چین، کره شمالی و همچنین صلح و ثبات در سراسر تنگه تایوان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.


بنا بر اعلام این بیانیه امروز جمعه جیک سالیوان، مشاور امنیت آمریکا، با همتایان ژاپنی و فیلیپینی خود، آکیبا تاکئو و ادواردو آنو، در توکیو دیدار کرد تا راه‌های بهبود همکاری‌های سه‌جانبه را بررسی کنند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار