افزایش سرمایه‌گذاری در منطقه مرزی روسیه و چین با وجود تحریم‌ها

فرماندار یک منطقه مرزی روسیه در شرق دور طی اظهاراتی اعلام کرد که تحریم‌های غرب علیه این کشور نتوانسته است جریان سرمایه‌گذاری در این منطقه در مرز چین را متوقف کند.

به گزارش ذاکرنیوز به نقل از راشاتودی، میخائیل دگتیارف، فرماندار منطقه خاباروفسک روسیه در شرق دور طی اظهاراتی اعلام کرد که تحریم‌های غرب علیه این کشور نتوانسته است جریان سرمایه‌گذاری در این منطقه در مرز چین را متوقف کند.

به گفته این مقام، در مجموع 26 پروژه سرمایه گذاری جدید به ارزش 133 میلیارد روبل (1.6 میلیارد دلار) در سال 2022 در این منطقه آغاز به کار کرد که شامل یک پروژه زیرساختی بزرگ برای ساخت راه آهن در اقیانوس آرام است.

وی گفت: این با ساخت و ساز تاریخی "خط آهن اصلی بایکال-آمور" BAM قابل مقایسه است. این اولین راه آهن خصوصی در روسیه است که 500 کیلومتر طول دارد.

 دگتیارف اظهار داشت: در مدت زمان کوتاهی 100 کیلومتر ساخته شده است.

پروژه های محلی راه اندازی شده در سال 2022 شامل یک کارخانه استخراج و فرآوری در معدن طلای کوتین در منطقه توگورو-چامیکانسکی و همچنین ایستگاه فرآوری سنگ معدن قلع به نام سولنچنایا می‌شود.

یک کارخانه تولید مس و قلع در منطقه سولنچنی نیز رو به اتمام است. این منطقه همچنین توسعه ذخایر مس مالمیژسکی را آغاز کرده است.

دگتیارف همچنین تأکید کرد که این منطقه در سال گذشته با موفقیت روشی ساده را برای اعطای زمین به کسب و کارها اجرا کرد که در آن شرکت‌ها مجبور نیستند برای پروژه های جایگزین واردات به ویژه در بخش کشاورزی، در مناقصه شرکت کنند. این طرح سرمایه گذاران را نیز به این منطقه کشاند.

در سال جاری میلادی این فرصت به کارآفرینان بخش خصوصی و اشخاص حقوقی که در جایگزین کردن واردات مشارکت داشتند، تعمیم داده شد که می توانند یک قطعه زمین را برای این اهداف به مبلغ نمادین 1 روبل خریداری کنند.

دگتیاروف در مصاحبه قبلی خود نیز اشاره کرده بود که منطقه خاباروفسک در چند ماه گذشته به طور فعال همکاری با همسایه خود یعنی چین را تقویت کرده است، به طوری که تجارت بین این منطقه و چین 31 درصد افزایش یافته و تا پایان سال 2022 حجم معاملات کالا 106 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.


اگر خوشت اومد لایک کن
2
آخرین اخبار