افزایش 8000 نفری کارگران بیمه‌ شده در اردبیل

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: در یک سال اخیر بیش از هشت هزار کارگر بیمه شده جدید به مجموع کارگران واحدهای تولیدی و صنعتی استان اردبیل افزوده شده است.
- اخبار استانها -

بهروز رحیم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل، اظهار داشت: در گرامیداشت هفته کار و کارگر تلاش کردیم تا قدردان زحمات جامعه کارگری و تولیدی استان باشیم که در سنگر جنگ اقتصادی این کشور در خط مقدم هستند.

وی یاد و خاطره 14 هزار شهید کارگر کشور را گرامی داشت و تصریح کرد: استان اردبیل نیز با تقدیم 200 شهید جامعه کارگری و تولیدی توانسته رسالت و وظیفه خود را در دوران دفاع مقدس به شایستگی انجام داده و از مرزهای این کشور دفاع کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: کارگران در دوران سازندگی و شرایط سخت تحریم‌های اقتصادی نیز در خط مقدم قرار گرفته و دوشادوش سایر اقشار وظیفه خود را فراتر از تصور انجام دادند تا زمینه برای استقلال و حفظ اقتدار و عظمت کشور فراهم آید.

رحیم‌زاده افزود: امروز نیز کارگران در سنگر دفاع از حریم اقتصادی کشور و جهش تولید پای کار بوده و سعی می‌کنند تا وظیفه و رسالت خود را انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هم اکنون 125 هزار نفر جامعه کارگری استان در واحدهای تولیدی مشغول فعالیت بوده و تحت پوشش بیمه اجباری قرار گرفتند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اضافه کرد: در سال‌های گذشته تعداد کارگران این استان 117 هزار نفر بوده که در یک سال اخیر هشت هزار نفر به مجموع کارگران بیمه شده استان افزوده شده است.

رحیم‌زاده بیان کرد: در دیدار اخیر کارگران با مقام معظم رهبری به رسالت و وظیفه خطیر کارگران در سنگر جهش تولید با مشارکت مردم و تحقق شعار سال تأکید شد و ما نیز سعی می‌کنیم از حق و حقوق کارگران و کارفرمایان دفاع کرده و زمینه توسعه کشور را به شکل همه‌جانبه فراهم کنیم.

وی به برگزاری 55 عنوان برنامه در گرامیداشت هفته کار و کارگر اشاره کرد و ادامه داد: برنامه‌های امسال متفاوت از سال‌های گذشته برگزار شد که در وهله اول سعی کردیم به شور و نشاط جامعه کارگری کمک کرده و این برنامه‌ها را در واحدهای تولیدی و صنعتی اجرایی و عملیاتی کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل به توزیع جغرافیایی مناسب این برنامه‌ها در مناطق مختلف استان اشاره کرد و گفت: کارگران، کارفرمایان و فعالان عرصه تولیدی سعی می‌کنند تا به استقلال و عظمت کشور کمک کنند و قطعاً در این زمینه مسئولیت آنها سنگین و خطیر است.

رحیم‌زاده در ادامه سخنان خود یادآور شد: وظیفه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی صیانت از حق و حقوق کارگران، کارفرمایان و سرمایه‌گذاران است که در این رابطه 20 هزار بازرسی از واحدهای کارگاهی و تولیدی در سطح استان انجام شده است.

وی به کاهش حوادث ناشی از کار در سطح استان در سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: این روند کاهشی نشان از اهتمام کارگران به رعایت اصول ایمنی در هنگام کار است که عمده حوادث نیز در بین کارگران ساختمانی رخ می‌داد که از تعداد آن کاسته شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل صدور آرای هیئت‌های رسیدگی به شکایت کارگران و کارفرمایان را به همراه هیأت‌های حل اختلاف احکام لازم‌الاجرا و قاطع عنوان کرد و ادامه داد: شایسته است تا اعلام کنیم که این هیأت‌ها در صدور آرا تمام اظهار نظرهای جامعه کارگری و کارفرمایی را به دقت گوش کرده و بر اساس قوانین اقدام به صدور آرا می‌کنند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار