افتتاح مراکز پیوند کلیه و تصویربرداری در بیمارستان سینا

وزیر بهداشت با حضور در بیمارستان سینا، مرکز پیوند کلیه و بانک فراهم‌آوری اعضا و مراکز تصویربرداری ام آر آی و پت اسکن بیمارستان سینا تهران را افتتاح کرد

 به گزارش ذاکرنیوز ، بهرام عین‌اللهی با حضور در بیمارستان سینا، مرکز پیوند کلیه و بانک فراهم‌آوری اعضا و مراکز تصویربرداری ام آر آی و پت اسکن بیمارستان سینا تهران را افتتاح کرد. در ساخت مرکز سی‌تی اسکن بیمارستان سینا، خیرین سلامت مشارکت 20 میلیارد تومانی داشته‌اند. با افتتاح این مرکز امکان تشخیص به موقع انواع سرطان‌ها و ارزیابی دقیق پاسخ به درمان فراهم می‌شود.

وزیر بهداشت در این مراسم گفت: از افتخارات کشور مشارکت مردم و خیرین در حوزه سلامت است و این عزیزان در پروژه‌های بسیاری در نظام سلامت سهیم هستند.

بهرام عین‌اللهی افزود: نصب دستگاه بسیار پیشرفته پت اسکن در بیمارستان سینا نیز که در تشخیص و درمان بیماری‌های سرطان کاربردهای زیادی دارد، با کمک خیرین صورت گرفته است.

وزیر بهداشت با اظهار امیدواری از این که افتتاح مراکز تصویربرداری پیشرفته در این منطقه تهران که بیشتر مراجعان آن افراد کم برخوردار هستند، بتواند در درمان بیماران مفید باشد، گفت: خوشبختانه در دولت مردمی میزان مشارکت خیرین به دو برابر و از 1800 میلیارد به 3600 میلیارد تومان در سال گذشته رسیده است.

 عین اللهی با بیان این که وزارت بهداشت برای جلب مشارکت بیشتر و هدفمندتر خیرین در پروژه‌های سلامت سامانه‌ای ایجاد و نیازهای خود را آنجا اعلام کرده است، بیان کرد: نیازهای حوزه سلامت فقط درمانی نیست و خیرین می‌توانند در سایر زمینه‌ها، از جمله تاسیس کلاس‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی مشارکت داشته باشند. به عنوان مثال با کمک خیرین یک دانشکده علوم پزشکی در کرج ساخته شده که در منطقه بی نظیر است.

گفتنی است توموگرافی تابش پوزیترون که به اختصار تصویربرداری PET نامیده می‌شود یک وسیله تشخیصی قوی است که موجب افزایش دانش متخصصان درمورد علل نهفته بیماری و بهبود تشخیص و درمان در بسیاری از بیماری‌ها می‌شود. این نوع تصویربرداری از موثرترین روش‌های پزشکی هسته‌ای برای تشخیص سرطان، بیماری‌های مغز، قلب و سایر بیماری‌ها است و از نیاز به جراحی برای انجام نمونه برداری جلوگیری می‌کند؛ زیرا به کمک این تصویربرداری می‌توان ضایعات خوش‌خیم را از ضایعات بدخیم تشخیص داد.

در ساخت مرکز سی‌تی اسکن بیمارستان سینا، خیرین سلامت مشارکت 20 میلیارد تومانی داشته‌اند و با افتتاح این مرکز امکان تشخیص به موقع انواع سرطان ها وارزیابی دقیق پاسخ به درمان فراهم می‌شود.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار