اعلام جنگ کشاورزان آلمانی به دولت/ درخواست معترضان برای برگزاری انتخابات مجدد

کشاورزان آلمانی امروز (دوشنبه) در خیابان‌های برلین خشم خود نسبت به سیاست‌های مالی دولت را اعلام کرده و ضمن اعلام جنگ به دولت خواستار برکناری آن و برگزاری انتخابات جدید شدند.

 به گزارش ذاکرنیوز به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل" آلمان، هزاران کشاورز آلمانی امروز در برلین، پایتخت آلمان همراه با تراکتورهای خود به خیابان ها آمدند و علیه سیاست های دولت فدرال آلمان اعتراض کردند.

وزیر کشاورزی آلمان به جمع معترضان آمد و برای آن ها سخنرانی کرد.

یواخیم روکوید، رئیس انجمن کشاورزان آلمان ابتدا از وزیر کشاورزی برای ورود به جمع معترضان تشکر کرد. بعد از آن در سخنانی انتقادی به سیاست های مالی دولت گفت: بار اضافی حدود یک میلیارد یورو در سال به دلیل اینکه دولت فدرال آلمان می خواهد یارانه دیزل کشاورزی را لغو کند و معافیت از مالیات خودرو پذیرفته نخواهد شد. دیگر کافی است، خیلی زیاد است.

روکوید از "اعلان جنگ" صحبت کرد و پیش بینی کرد که اگر این دو تصمیم لغو نشود، دولت "ژانویه بسیار داغی" خواهد داشت. وی تهدید کرد: پس از 8 ژانویه ما در همه جا به گونه‌ای حضور خواهیم داشت که کشور قبلاً تجربه نکرده است.

روکوید مستقیماً به وزیر کشاورزی حاضر در جمع معترضان حمله نکرده بلکه کریستین لیندنر ، وزیر دارایی فدرال آلمان را هدف حملات خود قرار داده و با حالت ناامیدی گفت: او نیز به این تظاهرات دعوت شده بود، اما به دلایلی این دیدار لغو شد.

چندین سخنران هم حزب دولتی لیبرال دموکرات را به شکستن قول خود متهم کردند. آن ها اعلام کردند اگرچه لیبرال ها در طول مبارزات انتخاباتی وعده داده بودند که مالیات ها را افزایش ندهند اما مالیات برای کمی بیش از 200000 کشاورز در آلمان اکنون میلیاردها افزایش می یابد. روکوید از جم اوزدمیر، وزیر کشاورزی آلمان خواست علیه این حذف مزایا مبارزه کند و حتی با تهدید به استعفا این کار را انجام دهد.

شرکت‌کنندگان در این تجمع اعتاضی مکررا فریاد می‌زدند «انتخابات جدید» یا «چراغ‌های راهنمایی ( دولت ائتلافی فعلی) باید برود.

وزیر کشاورزی آلمان در صحنه مقابل بوندستاگ از کشاورزان خواست تا درگیری را تشدید نکنند. در طول سخنرانی، او زمان زیادی برای خواندن پوسترهای کشاورزان داشت؛ بسیاری از نشانه ها او را تحت تأثیر قرار داد. اوزدمیر گفت: اما کشاورزان نباید هابک، لیندنر و شولتز را مخالفان خود اعلام کنند. ما می خواهیم همه با هم برنده باشیم. وی گفت: ما می خواهیم با هم راه حلی پیدا کنیم.

با این حال، دولت هنوز راه حلی را در این دوشنبه ارائه نداد.

بنابراین روکوید به صراحت حق تشدید احتمالی اوضاع را برای خود محفوظ می دارد. وی در این باره گفت: یا ائتلاف دولتی آلمان این تصمیم را تغییر می دهد یا ما نیاز به تغییر دولت داریم. کشاورزان می خواهند در صورت لزوم - با اعتراضات بیشتر از 8 ژانویه - از این موضوع مراقبت کنند. کشاورزان در برلین صبح امروز دوشنبه قدرتی را که هزاران تراکتور می توانند در یک شهر بزرگ ایجاد کنند را تجربه کردند.

بعد از تصمیمات دولت فدرال آلمان برای در پیش گرفتن سیاست‌های ریاضتی برای حل بحران بودجه انجمن کشاورزان آلمان (DBV) از برگزاری تظاهرات تراکتور در پایتخت خبر داد. طبق بیانیه DBV، از همه کشاورزان و کل بخش کشاورزی خواسته شده بود روز دوشنبه ساعت 11 صبح به دروازه براندنبورگ بیایند. آنها با هم خشم خود را نسبت به برنامه‌های دولت فدرال برای لغو گازوئیل کشاورزی و معافیت مالیات خودرو برای کشاورزی و جنگل‌داری ابراز کردند.

 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار