اعطای کشور مستقل به فلسطینیان راه را برای صلح هموارتر می‌کند

نماینده فلسطین در جلسه شورای امنیت برای عضویت کامل آن در سازمان ملل گفت که کارشکنی در عضویت فلسطین، صلح منطقه را بر هم می‌زند.

زیاد ابی عمرو، نماینده فلسطین در سازمان ملل در جلسه‌ای که برای عضویت کامل آن در سازمان ملل برگزار شده، گفت: «اعطای یک کشور مستقل به فلسطینیان، راه را برای صلح واقعی مبتنی بر عدالت هموار می‌کند». 

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از الجزیره، وی با تاکید بر اینکه فلسطین همواره از راه حل‌های دیپلماتیک حمایت کرده و اینکه جنگ غزه اکنون از مرز فلسطین هم فراتر رفته و سایر مناطق جهان را تحت تاثیر قرار داده است، گفت که عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل برای صلح منطقه و فراتر از آن بسیار مفید خواهد بود.

نماینده فلسطین تاکید کرد: «بنابراین ما معتقدیم زمان آن فرا رسیده که شورای امنیت مسئولیت تاریخی خود را بر عهده بگیرد و قطعنامه پذیرش فلسطین به عنوان عضوی کامل در سازمان ملل را تصویب کند. کسانی که در صدد بر هم زدن تصویب چنین قطعنامه‌ای هستند، به چشم انداز صلح کمک نمی‌کنند.»

شورای امنیت سازمان ملل امروز (پنجشنبه) در مورد درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل رای گیری خواهد کرد. برخی تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند آمریکا مانع تصویب این قطعنامه شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه
اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار