برای شرکت در مرحله بین المللی مسابقات مهارت صورت می گیرد؛

اعزام مدال آورندگان مرحله کشوری خراسان جنوبی به فرانسه درسال ۲۰۲۳

معاون اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی گفت: مدال آورندگان طلای خراسان جنوبی در رشته مگاترونیک در مرحله کشوری مسابقات ملی مهارت در سال ۲۰۲۳ به کشور فرانسه اعزام می شوند.

به گزارش ذاکرنیوز، ابوالفضل حق پرست در گفت‌وگو با مهر اظهارکرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای یکی از سازمان‌های آموزشی در کشور بوده که در حوزه آموزش‌های غیر رسمی فعالیت می‌کند.


وی با بیان اینکه این سازمان ۵ مأموریت اصلی را در دستور کار خود قرار داده است، افزود: ارائه آموزش و مهارت، پژوهش به عنوان پژوهش‌های حوزه اشتغال، تولید، استانداردهای آموزشی، شغلی و شایستگی، ارزشیابی و صلاحیت نیروی کار از جمله این مأموریت‌ها است.


معاونت آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی ادامه داد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای همچنین در بحث آموزش به افراد جویای کار که می‌خواهند شغلی برای خودشان ایجاد کنند به ارائه آموزش‌های خاص می‌پردازد.


حق پرست با بیان اینکه مأموریت اصلی در حوزه آموزش برای افراد جویای کار در دو حوزه دنبال می‌شود، اضافه کرد این آموزش‌ها به متقاضیانی که به دنبال شغلی برای آینده خود هستند و همچنین به بخشی از نیروهای شاغل در حوزه صنایع و اصناف در راستای ارتقای شغلی ارائه می‌شود.


وی یکی از ضرورت‌های حوزه اشتغال را تربیت نیروی کار دانست و افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه ای علاوه بر مأموریت هایی که ذکر شد به بحث نیازسنجی آموزشی در حوزه صنعت و بازار کار می‌پردازد.


معاونت آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی گفت: فنی و حرفه ای معمولاً هر ساله در حوزه نیازسنجی، برنامه‌های آموزشی خود را مطابق با آنچه که در حوزه پژوهش انجام می‌دهد رشته‌های مربوط به مهارت آموزی را تعریف می‌کند.


حق پرست ادامه داد: برنامه‌های آموزشی که در مراکز ارائه می‌شود بر اساس نیاز بازار کار بوده که از طریق انجام پژوهش‌ها به دست می‌آید و این پژوهش‌ها آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را بروز رسانی می‌کند.


‏ وی با بیان اینکه یکی از مسائل و دغدغه‌ها در همه کشورها از جمله ایران بحث کاهش نرخ بیکاری است، بیان داشت: معمولاً برای اینکه این موضوع را در کشورها به پایین‌ترین حد آن برسانند به موضوع آموزش توجه ویژه می‌شود.


معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در ده ساله اخیر تأکیدات مقام معظم رهبری همواره بر رشد اقتصادی و رشد تولید بوده است، گفت: فراهم آوردن رشد اقتصادی و تولید مستلزم توجه به بحث تربیت نیروی ماهر بوده که بایستی به صورت آموزش‌های کلاسیک پیش بینی شوند و در این راستا سازمان فنی و حرفه‌ای اقدام به ارائه آموزش‌های لازم در سطح جامعه می‌کند.


حق پرست با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه ای آموزش‌های خود را در دو بخش دولتی و غیر دولتی ارائه می‌دهد، یادآور شد: در کل کشور ۱۶ هزار آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای فعالیت دارند و در بحث تربیت نیروی کار و افراد جویای کار به ارائه آموزش می‌پردازند.


وی ادامه داد: همچنین در سطح استان حدود ۱۹ مرکز آموزشی در بدنه بخش دولتی فنی و حرفه‌ای استان مشغول فعالیت بوده و حدود ۵۰۰ حرفه آموزشی را به متقاضیان ارائه می‌دهند.


معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی بیان داشت: همچنین در بخش غیردولتی بیش از ۳۵۰ آموزشگاه آزاد که مجوزهای لازم را از سازمان فنی حرفه ای دریافت کرده‌اند ارائه آموزش مورد نیاز در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، خدمات، فرهنگ و هنر را برعهده دارند.


حق پرست با بیان اینکه همه ساله مسابقات ملی مهارت در سه سطح شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود، گفت: این مسابقات هر دو سال یک بار به صورت بین المللی برگزار می‌شود.


وی افزود: خوشبختانه در دو سال گذشته مهارت آموزان خراسان جنوبی افتخارات شایسته و خوبی را در این مسابقات کسب کرده‌اند و صاحب مدال طلای کشوری شده‌اند.


معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی یادآور شد: مدال آورندگان خراسان جنوبی در رشته مگاترونیک در سال ۲۰۲۳ به کشور فرانسه برای شرکت در مرحله بین المللی اعزام خواهند شد..


حق پرست با اشاره به اینکه علاوه بر مسابقات ملی مهارت در حوزه جوانان فنی و حرفه‌ای استان اقدام به ثبت‌نام از جوانان بین سن ۱۴ تا ۱۶ سال برای ارائه مهارت‌های خاص در حوزه آی تی کرده است، ادامه داد: شرکت کنندگان در این دوره می‌توانند در پنج مهارت برنامه نویسی موبایل، نرم افزارهای تجاری، طراحی گرافیک، صفحات وب و نقشه کشی معماری ثبت نام کرده و در این دوره از مسابقات شرکت کنند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار