عضو مجمع نمایندگان مازندران:

اعتبارات مشاغل خانگی ۴ برابر شده است

عضو مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به توجه مجلس به اعتبارات مشاغل خانگی گفت: اعتبارات مشاغل خانگی طی سه سال گذشته چهاربرابر رشد یافته است.

به گزارش ذاکرنیوز ، غلامرضا شریعتمداری عصر چهارشنبه در مراسم روز جهانی صنایع دستی در شرق استان به آثار میراثی بسیار ارزشمند شهرستان بهشهر اشاره کرد و افزود: سال گذشته گلیج بهشهر با همت شهردار و اعضا شورای شهر بهشهر و مسئولان میراث‌فرهنگی استان ثبت ملی شد که باید این را به فال نیک بگیریم.


نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنایع‌دستی امروز در بسیاری از کشورهای پیشرفته به عنوان منبع بزرگ از درآمد اقتصاد ملی کشورها شده است، تصریح کرد: بیش از ۷۵ درصد درآمد و شغل کشورهای جنوب شرق آسیا صنایع‌دستی و مشاغل خانگی است.


وی ادامه داد: چین با بیش از یک میلیارد جمعیت چطور توانسته برای همه مردم کشورش شغل ایجاد کند و به عنوان یک اقتصاد برتر معرفی شود؟


نماینده مردم شرق مازندران در مجلس یکی از گرایش‌ها و مسائل اساسی کشورهای جنوب شرق آسیا مشاغل در درون خانه در اختیار بانوان عنوان کرد و افزود: یکی از عرصه‌های مهم بنده در بسیج سازندگی حمایت از مشاغل خانگی است.


وی با تاکید بر این مطلب که برای اقتصاد قوی در ایران باید هر ایرانی یک تولید کننده و هر خانه یک کارخانه داشته باشد، افزود: اگر یک جامعه همیشه مصرف کننده باشد طبیعی است که در اقتصاد با مشکل مواجه شود.


شریعتمداری با اشاره به اینکه در مجلس به حوزه اعتبارات مشاغل خانگی توجه شده است، خاطرنشان کرد: اعتبارات مشاغل خانگی در مجلس در سه سال گذشته به ۴ برابر افزایش دادیم و باید صنعت صنایع‌دستی بسیار ارزشمند میراث گذشتگان حفظ شود.


نماینده مردم شرق مازندران در مجلس خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم به این نیاز جامعه توجه کرده است و امیدواریم دولت هم در این امر همراه باشد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار