اصلاح آیین‌نامه نمایشگاه سی و سوم کلید خورد / آغاز ثبت نام ناشران داخلی تا پایان دی

مدیرکمیته ناشران داخلی سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از اصلاح آیین‌نامه نمایشگاه کتاب سی و سوم خبر داد و گفت: پس از اصلاح آیین‌نامه ثبت نام ناشران داخلی را تا پایان دی ماه آغاز خواهیم کرد.

به گزارش ذاکرنیوز، سید‌احمد رفیع جواهری مدیر کمیته ناشران داخلی سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم،‌ از تشکیل ستادی برای اصلاح آیین‌نامه داخلی نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: کمیته‌ای متشکل از 3 نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌‌، 3 نماینده صنف( اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و اتحادیه آشنا) و 3 نماینده موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی در حال بررسی آیین‌نامه داخلی نمایشگاه کتاب هستند.

وی با اشاره به اصلاحات اساسی در آیین‌نامه گفت:‌ در برخی موارد ایرادات و نواقص اساسی وجود داشت که باید اصلاح شود  در برخی موارد نیز ادبیات به کار رفته در متن نیازمند اصلاح است.

جواهری در پاسخ به این پرسش که ناشران متخلف سال‌های گذشته اذعان می‌کنند که نمی‌دانستند اقدامی که انجام می‌دهند،‌ تخلف است،‌ آیا موارد و مصادیق تخلفات در آیین‌نامه مشخص نشده است،‌ گفت:  خیر،‌ همه موارد تخلف در آیین‌نامه به صورت مصداقی بیان شده است،‌ اگر جنین نبود که ما نمی‌توانستیم با تخلفات برخورد کنیم، مشکل این‌جاست که ناشران آیین‌نامه را دقیق نمی‌خوانند. 

وی هم‌چنین از آغاز ثبت نام ناشران داخلی تا پایان دی ماه خبر داد و گفت:  ناشران داخلی از همین امروز نسبت به اصلاح فعالیت خود در سایت خانه کتاب اقدام کنند‌، تا اگر کتاب‌های منتشره خود را ثبت نکرده‌اند‌، گزارش فعالیتشان بروز شود.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار