اشتاین مایر خطاب به اتباع عرب آلمان: از حماس فاصله بگیرید

وزیر کشور فدرال آلمان ضمن تهدیدهای مجدد علیه معترضان حامیان فلسطین با رژیم صهیونیستی ابراز همبستگی کرده و رئیس جمهور آلمان هم از اتباع عرب در این کشور خواسته از مقاومت فلسطین حماس فاصله بگیرند.

 به گزارش پایگاه خبری ذاکرنیوز  به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، "فرانک والتر اشتاین مایر"، رئیس جمهور فدرال آلمان در موضعی جانبدارانه از رژیم صهیونیستی از اتباع عرب در آلمان خواسته است تا آشکارا از یهودی ستیزی و مقاومت فلسطین حماس فاصله بگیرند. اشتاین مایر روز چهارشنبه در یک سخنرانی در کاخ بلوو برلین این اظهارات را ایراد کرد.

رئیس جمهور فدرال آلمان مستقیماً از اتباع با اصالت عرب و فلسطینی خواست که از مقاومت فلسطین حماس فاصله بگیرند و به زعم وی خود را ابزار دست این گروه قرار ندهند.

آلمان در توجیه این موضع یکجانبه خود در حمایت از رژیم صهیونیستی گفت: آلمان اکنون "کشوری با پیشینه مهاجرت" است و در چنین کشوری صلح اجتماعی پیش نیاز است. اشتاین مایر گفت که این الزامات باید واضح تر از قبل تدوین شوند.

وی در توجیه مواضع سختگیرانه دولت آلمان در قبال حامیان فلسطینیان و جنبش مقاومت فلسطین حماس گفت: هرکسی که در این کشور زندگی می کند و می خواهد زندگی کند باید به قوانین همزیستی مسالمت آمیز احترام بگذارد و باید تاریخ ما را بداند. حفاظت از زندگی یهودیان در آلمان یک وظیفه دولتی و یک وظیفه مدنی است.

اشتاین مایر از "فلسطینی ها و کل جامعه عرب در کشور ش خواست تا دیدگاه های سیاسی خود را در چارچوب قانون مد نظر وی تنظیم کنند.

رئیس جمهور فدرال آلمان درباره اینکه چگونه عواقب جنگ بین اسرائیل و حماس بر همزیستی مسالمت آمیز در آلمان تأثیر می گذارد ابراز نگرانی کرد. او گفت: کشور ما و جامعه ما مانند گذشته دچار چالش شده است.

وی درباره به خطر افتادن صلح اجتماعی در آلمان در سایه تشدید مناقشات در غرب آسیا هشدار داد.

وزیر کشور آلمان: برگزاری بیش از400 تجمع حامی فلسطینیان در آلمان

"نانسی فایزر"، وزیر کشور فدرال آلمان هم در مواضعی جانبدارانه از حامیان رژِیم صیونیستی حملات به زعم خود یهود ستیزانه در کشورش را محکوم کرد.

به گفته "نانسی فایزر"، وزیر کشور فدرال آلمان از زمان عملیات طوفان الاقصی مقاومت فلسطین حماس علیه رژیم صهیونیستی 450 تظاهرات حامی فلسطین در آلمان برگزار شده است.

"فایزر" ضمن اعلام همبستگی با رژیم صهیونیستی گفت: درگیری خاورمیانه نباید در خیابان های آلمان انجام شود. در دموکراسی لیبرال مانند آلمان، آزادی بیان، تجمع و تظاهرات دارایی های مهمی هستند. اما اگر در این کشور به توصیف وی کشتار یهودیان در خیابان ها تبلیغ شود، غیرقابل تحمل است و مستلزم سخت گیری کامل قانون اساسی است.

وی همچنین از نیروهای پلیس بابت سرکوب اعتراضات حامیان فلسطینیان در روزهای اخیر که به صورت گسترده در شهرهای مختلف آلمان برگزار شد قدردانی کرد.

دولت فدرال آلمان اخیرا اقدامات بسیار سختگیرانه ای را علیه حامیان مقاومت فلسطین حماس در دستور کار قرار داده و فعالیت این جنبش مقاومت فلسطین و یک نهاد حامی فلسطینیان موسوم به سامیدون را ممنوع کرده است.

 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار