اسناد دوره ترامپ به دست کمیته تحقیق شورش کنگره می‌رسد

کاخ سفید درخواست‌های پیاپی "امتیاز اجرایی" از سوی ترامپ، در مورد اسناد درخواستی کمیته کنگره آمریکا را رد کرده و به آرشیو ملی آمریکا دستور می‌دهد تا اسناد دوران ریاست جمهوری ترامپ را برای تحقیق در مورد حمله شش ژانویه به ساختمان کنگره، به این کمیته تحویل دهد.

به گزارش ذاکرنیوز به نقل از پایگاه خبری هیل، دانا رموس، مشاور کاخ سفید در نامه‌ای گفت جو بایدن، ریاست جمهوری آمریکا با دفتر مشاوران حقوقی وزارت دادگستری مشورت کرده و به این نتیجه رسید که ادعای امتیاز اجرایی رئیس جمهور سابق "توجیه ندارد".


وی در این نامه، خطاب به دیوید فریرو، بایگان ایالات متحده آمریکا نوشت: بایدن تشخیص داده است که درخواست امتیاز اجرایی (ترامپ)، به نفع ایالات متحده نبوده و در نتیجه، مدارک ارائه شده به کاخ سفید در ۱۶ و ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۱ (که نشان‌دهنده این است که ترامپ دو درخواست دیگر این چنینی داشته است)، توجیه قانونی ندارد.


ریموس نوشت: بر این اساس، رییس‌جمهور بایدن، درخواست امتیاز (اجرایی) رئیس جمهور را تایید نمی‌کند.


این نامه که اولین بار توسط سی.ان.ان منتشر شد، پس از آن نوشته شده است که ترامپ یک شکایت فدرال را برای جلوگیری از دسترسی کمیته ششم ژانویه به سوابق دولت خود تنظیم کرد. این کمیته خواستار دسترسی گسترده به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از تماس‌ها، برنامه‌ها و سایر اسناد کاخ سفید در ششم ژانویه شده است.


انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار