معاون حوزه های علمیه کشور خبر داد؛

استقبال افراد برای ثبت نام در مدارس حوزوی

معاون امور مدارس و آموزش حوزه های علمیه کشور از استقبال افراد برای ثبت نام در مدارس حوزه های علمیه در کشور خبر داد.

به گزارش ذاکرنیوز ، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالعلی پور اکبر کرانی صبح سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهارکرد: بزرگترین دریافتی که از امام باقر (ع) می‌توانیم داشته باشیم نشر علوم و معارف به دست ایشان بوده که پیامبر لقب باقرالعلوم بر این امام نهاده‌اند.


وی تصریح کرد: هدف از سفر به خراسان جنوبی تقدیر از تلاش و برنامه‌های خوب مدارس علمیه و همچنین پیگیر مسائل مطرح شده و پاسخ به سوالات بوده است.


معاون امور مدارس و آموزش حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه فلسفه وجودی سفیران هدایت، تأمین نیازهای تبلیغی مناطق دور کشور است، یادآور شد: گر چه متأسفانه در بسیاری از جاها از هدف اصلی فاصله گرفته و افراد در مراکز استان‌ها به کار گرفته می‌شوند ولی در خراسان جنوبی افراد با این هدف به کار گرفته شده و جایگاه خود را یافته است.


پور اکبر کرانی در رابطه با جذب افراد در حوزه علمیه قم گفت: جذب و پذیرش در حوزه علمیه قم مستقل از کشور بوده و تنها افراد بومی از خود قم را جذب می‌کند.


وی با اشاره به استقبال افراد برای ثبت نام در مدارس حوزه‌های علمیه در کشور گفت: خوشبختانه این استقبال به حدی بوده که آمار پذیرش محصلان تاکنون با شهریورماه سال گذشته برابر می‌کند و افزایش چشمگیری داشته است.


معاون امور مدارس و آموزش حوزه‌های علمیه کشور افزود: علی رغم تلاش دشمن و اعمال فتنه‌های متعدد خوشبختانه امسال شاهد گرایش افراد بیشتری به سمت تحصیل در حوزه‌های علمیه هستیم که علاوه بر آن افرادی که مراجعه برای ثبت نام داشته‌اند جزو افراد بسیار خوب در جامعه بوده بنابراین کمیت و کیفیت افزوده شده به همین سبب باید گفت که فتنه‌ها به نفع ما تمام شده است.


پور اکبر کرانی با اشاره به روایاتی که در مورد شهر قم به عنوان مبدأ ظهور امام عصر (عج) مشخص شده است، گفت: قم مقدمه حضور حضرت و شرط آن گسترش علوم از قم است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار