معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان؛

استان هرمزگان پیشتاز در ایجاد زنجیره‌های ارزش است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: استان هرمزگان پیشتاز در ایجاد زنجیره‌های ارزش است.

به گزارش ذاکرنیوز، عادل شهرزاد ظهر یکشنبه در جلسه کمیته راهبردی زنجیره های ارزش استان گفت: زنجیره راهبردی ارزش مجموعه از مراحلی که برای تولید محصول نهائی از طراحی اولیه تا تولید محصول و پس از تولید شامل بازار سازی و بازار رسانی شامل می شود که در هر مرحله از فرآیندهای آن، ارزش اقتصادی به محصول افزوده شده و می تواند مزیت رقابتی ایجاد کند.


وی افزود: در حقیقت در زنجیره های ارزش می بایست به خلق ارزش در کنار تولید توجه داشته باشیم این مفهوم به این معناست که در فرآیند تولید هر حلقه از زنجیره می تواند ارزش آفرین باشد.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: ضمن اینکه نگاه سیستمی به ارزش افزوده موجب می شود بخش‌های پشتیبان، تامین کنندگان و فعالیت های جانبی نیز فعال شده و مجموعه این اجزا و تعاملاتی که بین آنها برقرار می شود و در کلیت خود یک اکوسیستم اقتصادی را تشکیل می دهند.


وی تصریح کرد: طبیعاً دیدگاه ما در خصوص زنجیره های ارزش، دیدگاه خطی نیست، بلکه بصورت شبکه ای به آن نگاه می شود، بر این اساس و با توجه به ظرفیت های استان هرمزگان اعم از ظرفیت های زیر ساختی و ظرفیت های طبیعی، زنجیره های راهبردی ارزش به عنوان یک اولویت در سال ۱۴۰۱ در دستور کار قرار گرفت.


شهرزاد گفت: حاصل این زنجیره‌های راهبردی ایجاد زنجیره معدن (معدن تا محصول)، پرورش میگو(میگو مولد تا صادرات)، نساجی( کشت پنبه تا فرآوری و نساجی)، زنجیره تولید مواد پروتئینی(تولید تا صادرات) و پرورش ماهی در قفس، به عنوان محورهای اولویت دار مورد توجه قرار گرفت.


وی ادامه داد: طی جلسات کارشناسی با حضور دستگاه‌های زیربط ابعاد مختلف موضوع بررسی و در نهایت ظرفیت‌های استان در ایجاد زنجیره ها و همچنین فعالیت های پیشین و پسین زنجیره های مذکور مشخص و الزامات و نیاز های آن بر آورد که در سالجاری به عنوان اولویت تامین منابع، بخصوص منابع تسهیلات بانکی و سایر مشوقهای سرمایه گذاری لحاظ خواهد شد و انتظار می رود با انجام این اقدامات زمینه های ایجاد اشتغال پایدار و سرمایه گذاری های جدید را در استان به دنبال داشته باشد.



اگر خوشت اومد لایک کن
0
0
۱۲ تیر ۱۴۰۲
فقط حرف.متاسفانه
پاسخ
آخرین اخبار