از کشف کالا‌های قاچاق میلیاردی تا دستگیری سارقان در فارس

مهم‌ترین حوادث ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف خودرو شوتی حامل ۱۵ میلیارد ریال کالای قاچاق

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از توقیف وانت ال نود حامل بار قاچاق به ارزش ۱۵ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال در شهرستان فیروزآباد خبر داد.

سردار یوسف ملک زاده جانشین فرمانده انتظامی استان فارس، اظهار کرد: در ادامه روند مبارزه همه جانبه با قاچاق کالا و ارز، مأموران پلیس آگاهی فیروزآباد هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در سطح محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه وانت ال نود مشکوک شدند و دستور ایست دادند.

او ادامه داد: راننده بدون توجه به دستور پلیس متواری شد و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، ماموران انتظامی موفق شدند با اقدامات فنی خودرو را توقیف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۱۱ هزار و ۳۰۰ عدد دوشاخه برق و یک دستگاه پیانو خارجی قاچاق کشف شد، تصریح کرد: ارزش کالا‌های مکشوفه از سوی کارشناسان ۱۵ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال تعیین شده است.

سردار ملک زاده بیان کرد: در این خصوص راننده قاچاقچی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

کشف سیگار‌های قاچاق در شیراز

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس از کشف یک میلیون و ۳۱۲ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در شهرستان شیراز خبر داد.

سرهنگ احمدرضا خرم رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس، اظهار کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی مطلع شدند ۲ سواری پژو ۴۰۵ شوتی، سیگار قاچاق را از استان‌های جنوبی بارگیری و پس از ورود به شیراز آن را در یک منزل مسکونی دپو کرده اند که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران انتظامی با اقدامات فنی، منزل قاچاقچیان را در یکی از محله‌های شیراز شناسایی کردند و با هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل، موفق شدند از ۲ خودرو شوتی که در پارکینگ پارک بود یک میلیون و ۳۱۲ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق را کشف کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس با اشاره به دستگیری ۳ نفر در این زمینه، گفت: کارشناسان ارزش سیگار‌های مکشوفه را ۱۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

کشف بیش از ۴ تن بادام قاچاق از خودرو‌های شوتی

فرمانده انتظامی اقلید از کشف ۴ هزار و ۳۵۰ کیلوگرم بادام خارجی قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ لطف اله محمدی فرمانده انتظامی اقلید، بیان کرد: به منظور اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی اقلید با هماهنگی قضایی اقدام به تور ایست و بازرسی در سطح محور‌های مواصلاتی کردند. 

او افزود: ماموران هنگام ایست و بازرسی به ۵ خودرو شوتی مشکوک و دستور ایست دادند که رانندگان اقدام به فرار کردند.

فرمانده انتظامی اقلید با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، ماموران موفق شدند در این خصوص ۵ سواری شوتی از نوع پژو ۴۰۵ و سمند را توقیف کنند، ادامه داد: در بازرسی از این خودرو‌ها در 

مجموع ۴ هزار و ۳۵۰ کیلوگرم بادام خارجی قاچاق کشف شد.

سرهنگ محمدی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالا‌های کشف شده را ۲۰ میلیارد ریال اعلام کردند، گفت: در این رابطه ۴ متهم دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

کشف ۲۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در مهر

فرمانده انتظامی مهر از کشف ۲۷ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ بهادر رزمجویی فرمانده انتظامی مهر اظهار کرد: ماموران انتظامی مهر هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران انتظامی در بازرسی از آن کامیون ۲۷ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از چرخه قانونی توزیع را کشف کردند.

فرمانده انتظامی مهر با اشاره به دستگیری یک نفر در این زمینه، تصریح کرد: ارزش سوخت‌های مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۱۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سارق درون خودرو با ۱۶ فقره سرقت راهی زندان شد 

فرمانده انتظامی مرودشت گفت: با دستگیری یک سارق در این شهرستان پرده از راز ۱۶ فقره سرقت درون خودرو برداشته شد.

سرهنگ فرشید زینلی فرمانده انتظامی مرودشت، بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت قطعات و محتویات درون خودرو در سطح شهر مرودشت، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران تجسس کلانتری ۱۱ انقلاب قرار گرفت.

او افزود: ماموران با انجام یکسری اقدامات فنی و پلیسی و مراقبت‌های شبانه یک نفر سارق که بسیار حرفه‌ای بود را شناسایی و او را دستگیر کردند و به کلانتری انتقال دادند.

فرمانده انتظامی مرودشت با بیان اینکه متهم با خودرو پژو پارس که پالک جلو نداشته اقدام به سرقت درون خودرو می‌کرده است، گفت: سارق در برابر ادله و مستندات پلیس چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت و به ۱۶ فقره سرقت درون خودرو اقرار کرد و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

رئیس پلیس شهرستان مرودشت به شهروندان توصیه کرد: هنگام ترک خودرو از گذاشتن کیف پول، مدارک و یا سایر اشیای با ارزش و قیمتی در داخل آن به ویژه در معرض دید اجتناب کنند.

تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در کوهچنار 

فرمانده انتظامی کوهچنار از اجرای حکم تخریب ۱۱ واحد صنفی غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسینعلی شیروانی فرمانده انتظامی کوهچنار بیان کرد: در پی دادخواست اداره راهداری شهرستان و برابر احکام صادره از مراجع قضائی مبنی بر ساخت و ساز چندین واحد صنفی غیرمجاز در حریم جاده و اراضی ملی، موضوع در دستور کار انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: در این عملیات اجرایی که با حضور معاون دادستان، کارکنان اداره راهداری و سازمان‌های مرتبط در چندین نقطه صورت گرفت، ۱۱ واحد صنفی که به صورت غیرمجاز و در حریم جاده ساخته شده بود، تخریب شد.

فرمانده انتظامی کوهچنار از مردم خواست تا با مشاهده هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز، مراتب را با تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

ناکامی سودجویان قاچاق سوخت در فسا 

فرمانده انتظامی شهرستان فسا گفت: با اقدام پلیس، ۶ هزار و ۴۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق به چرخه توزیع بازگشت.

سرهنگ فرهاد آراوند فرمانده انتظامی شهرستان فسا اظهار کرد: در اجرای طرح برخورد با قاچاق کالا و ارز و در پی گزارش مردمی مبنی بر قاچاق سوخت توسط افرادی سودجو، ماموران پلیس آگاهی بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

او ادامه داد: در این رابطه طی بازرسی از یک واحد منزل مسکونی و یک دستگاه کامیون، ۶ هزار و ۴۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق کشف و ضبط شد.

سرهنگ آراوند تصریح کرد: سوخت مکشوفه جهت بازگشت به چرخه توزیع به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی شهرستان تحویل و ۲ نفر در این رابطه با پرونده متشکله روانه مرجع قضایی شدند.

کشف لوازم خانگی قاچاق در خرامه

فرمانده انتظامی خرامه از کشف لوازم خانگی قاچاق در بازرسی از یک دستگاه وانت نیسان خبر داد.

سرهنگ زماناله کریمی فرمانده انتظامی خرامه، بیان کرد: در جهت اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران انتظامی این فرماندهی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه وانت مشکوک شدند و جهت بررسی آن را متوقف کردند.

او افزود: مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضایی در بازرسی از این خودرو موفق به کشف ۲ دستگاه یخچال خارجی قاجاق که بدون هرگونه مدارک قانونی بود، شدند.

فرمانده انتظامی خرامه با اشاره به معرفی راننده به مرجع قضایی، تصریح کرد: کارشناسان مربوطه ارزش محموله قاچاق مکشوفه را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

دستگیری سارقان و کشف ۸ فقره سرقت کابل در لامرد

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد از دستگیری سارقان و کشف ۸ فقره سرقت کابل‌های مخابراتی خبر داد.

سرهنگ محسن لشکری فرمانده انتظامی شهرستان لامرد، بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت کابل‌های مخابراتی در سطح شهرستان لامرد، شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار کارآگاهان پلیس قرار گرفت.

او ادامه داد: مأموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات فنی، سارقان را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی لامرد با بیان اینکه هر ۲ متهم در بازجویی اولیه به ۸ فقره سرقت کابل‌های مخابراتی اقرار کردند و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، گفت: برخورد با سارقان و مخلان نظم و امنیت به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

کشف پوشاک قاچاق در خفر

فرمانده انتظامی خفر از توقیف یک دستگاه اتوبوس و کشف پوشاک قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حجت اله احمدیان فرمانده انتظامی خفر، اظهار کرد: در جهت طرح مقابله با حمل کالای قاچاق و برخورد با سودجویان، ماموران یگان امداد هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه اتوبوس مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این اتوبوس، یک هزار و ۲۲۹ ثوب انواع پوشاک خارجی قاچاق کشف شد، افزود: برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش کالا‌های مکشوفه ۳ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی خفر تصریح کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

کشف هروئین در نیریز

فرمانده انتظامی نیریز از کشف ۴ کیلو و ۳۰۰ گرم مواد مخدر از نوع هروئین در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عظیم اله کرمی فرمانده انتظامی نیریز، بیان کرد: به منظور اجرای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک سواری کوئیک مشکوک شدند و جهت بررسی بیشتر دستور ایست دادند و آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از آن خودرو موفق شدند ۴ کیلو و ۳۰۰ گرم هروئین که به طرز ماهرانه‌ای در رکاب جاسازی شده بود، کشف کنند. 

سرهنگ کرمی با اشاره به اینکه در این خصوص ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، گفت: پلیس قاطعانه و برابر قانون با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر برخورد کرده و اجازه 

فعالیت به آنان را نخواهد داد.

کشف ۱۲ راس گوسفند قاچاق در شهرستان اوز

فرمانده انتظامی اوز از کشف ۱۲ راس گوسفند قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین محمدی فرمانده انتظامی اوز بیان کرد: ماموران انتظامی اوز در جهت اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک سواری پژو ۴۰۵ شوتی حامل احشام مشکوک شدند و پس از بکارگیری از شگرد‌های خاص پلیسی آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۱۲ راس گوسفند قاچاق کشف شد، افزود: برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش احشام مکشوفه ۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی اوز با بیان اینکه راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد، تصریح کرد: قاچاق کالا یک معضل اجتماعی است که مبارزه با این پدیده شوم بزرگ‌ترین کمک و حمایت از اقتصاد و تولیدات داخلی است، که در این رابطه محور‌های اصلی و فرعی این شهرستان به صورت محسوس و نامحسوس و شبانه روزی تحت کنترل پلیس بوده تا تحرک از قاچاقچیان و ضربه زنندگان به اقتصاد جامعه سلب شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز
اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار