از حداکثر انعطاف در اخذ مالیات از واحدهای خرد تا انجام ندادن هر تراکنشی از دستگاه پوز

در نشست مشترک با حضور نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و مسئولین مالیاتی و بخش خصوصی استان کرمان به امور مالیاتی استان کرمان رسیدگی شد.

به گزارش ذاکرنیوز ، محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز هفتم بهمن ماه در نشست مشترک با مسئولین مالیاتی و بخش خصوصی استان کرمان گفت: برای دریافت مالیات از کاسب های جزء حداکثر انعطاف پذیری داشته باشید.


نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اعتقاد به اینکه نتیجه مالیاتی که برای کرمان مشخص کرده اند رکود در استان است، اظهار کرد: پیگیر بازگشت مازاد مالیات به استان باشید.


مهدی طبیب زاده رئیس اتاق بازرگانی کرمان نیز در این نشست گفت: چیزی فراتر از قانون نمی خواهیم اما باید قوانین و مقررات به گونه ای باشند تا از سلیقه ای عمل کردن، جلوگیری شود.


وی با تاکید برآنکه فرصت های سرمایه گذاری کرمان در حوزه زیربنایی و اقتصادی برای ۲۰ سال آینده شناسایی شده است، اظهار کرد: از اکنون باید مسیرهای توسعه استان مشخص شود در غیر اینصورت در ۲۰ سال آینده ما نه آب، نه کشاورزی، نه معدن داریم ضمن آنکه بخش صنعت و معدن ما رقابتی نخواهد بود.


رئیس اتاق بازرگانی کرمان تاکید کرد: اگر دولت از پنجره واحد سرمایه گذاری حمایت کند انقلابی در صدور مجوزها صورت می گیرد.


تعطیلی ۳ هزار واحد صنفی در یک و نیم سال اخیر


یوسف جعفری رئیس اتاق اصناف کرمان نیز در این زمینه گفت: طبق گزارش رسمی از فروردین سال گذشته تا ابتدای دی ماه سال جاری حدود سه هزار واحد صنفی پروانه کسب خود را تعلیق کرده اند لذا در این بازه حدود ۱۲ هزار نفر بیکار شده اند. این درحالی است که برخی از واحدهای صنفی بدون تعلیق پروانه کسب، مغازه خود را بسته اند.


وی با انتقاد از عدم حمایت دولت از واحدهای صنفی در دوران کرونا، اظهار کرد: دولت حداقل در بخش بیمه به واحد صنفی کمک می کرد و ۳۰ درصد حق بیمه واحدهای کوچک باید کامل خود کارفرما پرداخت کنند.


رئیس اتاق اصناف کرمان با تاکید برآنکه ضرایب مالیاتی باید بازنگری و اصلاح شود، بیان کرد: رای دیوان در خصوص دریافت مالیات از تراکنش بانکی دارای مشکلاتی است.


هر تراکنشی از پوز انجام ندهند


حمید زینل پور سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان کرمان نیز گفت: از سال ۹۸ مالیات مودیان از طریق اسناد و مدارک اخذ می کنند و وقتی مدارک ارایه ندهند از طرق سود فعالیت و ... مالیات محاسبه می شود.


وی به تبیین قانون تراکنش های بانکی پرداخت و عنوان کرد: واحدهای تجاری هر تراکنشی از پوز انجام ندهند زیرا به عنوان درآمد تلقی می شود اما جابجایی بین حساب هایتان مشکلی ایجاد نمی کند.


صادق سلطانی مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمان نیز گفت: متاسفانه در سال ۹۷ سهمیه مالیات استان دو برابر شد و سهم GDP استان با مالیات دریافتی از این منطقه همخوانی ندارد و باید ظرفیت مالیاتی استان ها مشخص شود.


به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از ایسنا، در این جلسه نیز مطرح شد که سهم پرداخت مالیات شرکت ها در کشور بالاتر از ۷۰ درصد است و در استان کرمان حتی به ۸۰ درصد نیز می رسد.


همچنین گاهی مالیات عادلانه نبوده و برخی از شرکت های به دلیل مسایل مالیاتی تعطیل شده اند.

به گزارش ذاکرنیوز ، دولت در لایحه بودجه سال آینده افزایش درآمد مالیاتی در استان کرمان را به میزان ۱۲۸.۵ درصد پیش بینی کرده که باعث فشار زیاد مالیاتی به اصناف، تولیدکنندگان و صنایع این استان می شود.


انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار