از برپایی مسابقات بین المللی قرآن ایران تجربه کسب کردیم

محمدیار گفت: با توجه به اینکه ایران چندین سال تجربه برگزاری داشته و مسابقات قرآنش از سطح بالایی برخوردار است ما نیز از تجربیاتش بهره خواهیم برد .

به گزارش ذاکرنیوز، محمدیار از کشور قرقیزستان حائز رتبه دوم ترتیل سی و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با مهر گفت: در رشته ترتیل سی و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی شرکت کردیم.ما نه نفر بودیم که از کشور قرقیزستان در مرحله مقدماتی توانستیم به مرحله فینال راه پیداکنیم.


وی با اشاره به سابقه خود در حضورش در ایران و مسابقات قرآنی ادامه داد: این دومین باری است که در مسابقات بین المللی جمهوری اسلامی ایران حضور پیدا میکنم . نزدیک به شش سال پیش در رشته حفظ نیز در مسابقات بین المللی قرآن ایران شرکت کردم.


محمدیار در خصوص فضای ایران گفت: پذیرش مسابقات بین المللی عالی بود و با توجه به اینکه ایران چندین سال تجربه برگزاری داشته و مسابقات قرآنش از سطح بالایی برخوردار است ما نیز از تجربیاتش بهره خواهیم برد.


این برگزیده رشته ترتیل سی و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم مردم کشورمان ایران را متواضع و پر تلاش خواند و ادامه داد: در قرقیزستان فعالیت های قرآنی در روزهای رمضان خیلی بیشتر انجام می شود. هر سال مسابقات ملی قران در دو بخش برادران و خواهران برگزار می شود و امیدواریم به زودی بعد از ماه مبارک رمضان برای نخستین بار مسابقات بین المللی قرقیزستان را برگزار کنیم.


در ادامه ویدیویی از گفت‌وگو با این برگزیده رشته ترتیل را مشاهده میکنید:




اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار