ارتش یمن مانور نظامی بزرگ خود را برگزار کرد

ارتش یمن مانور نظامی بزرگی را با حضور یگان های مختلف این کشور برگزار کرد.

به گزارش ذاکرنیوز به نقل از وب سایت انصارالله یمن، نیروهای مسلح یمنی مانور نظامی بزرگی با حضور یگان‌های مختلف نظامی برگزار کردند. گفته شده این مانور نظامی با نام «ایستادگی در برابر تهاجم» برگزار شده است.


براساس این گزارش، نیروهای مسلح یمن همزمان با ورود به نهمین سال پایداری در برابر جنگ، مانور نظامی خود را با مشارکت قوای مختلف نظامی و در رده‌ها و رسته‌های نظامی متعدد برگزار کردند.


گفته شده در این مانور نظامی، حمله به گروهی از اهداف با شرایط مختلف از جمله در وضعیت کوهستانی، بیابانی و درختان شبیه سازی شد که در عمده این وضعیت‌ها نیروهای نظامی یمن توانایی خود را در برابر دشمنان به اثبات رساندند.


در این مانور تمامی یگان‌های نظامی ارتش یمن اعم از نیروهای پیاده، فرماندهان گروهان و دسته‌ها و یگان‌های فارغ التحصیل دوره‌های نظامی، نیروهای پشتیبانی رزمی در رشته‌های مختلف و خدمات پشتیبانی رزمی شرکت داشتند.


این مانور بین یگان‌های شرکت کننده، نیروهای پیاده و یگان‌های تخصصی شامل یگان‌های ضد زرهی، مهندسی، پدافند هوایی، نیروی هوایی و نیروی موشکی با هماهنگی و یکپارچگی ارتباطات نظامی و ارائه خدمات پشتیبانی رزمی برای همه دسته‌ها برگزار شد.


به گفته انصارالله، مانور نیروهای مسلح از چند جهت اصلی و فرعی با شبیه سازی هجوم به چندین سایت و اهداف کوهستانی از مناطق باز در چند مرحله و در اشکال مختلف نظامی انجام شد.


همچنین نیروهای شرکت کننده در این مانور با فرض حضور نیروی هوایی نظامی و متخاصم و هدف قرار دادن جنگنده‌ها و در نظر گرفتن مقاومت شدید دشمن توانستند تمامی اهداف تعیین شده را کنترل کنند.


نیروها همچنین با شبیه‌سازی میدانی متخاصم که با روش‌ها و تاکتیک‌های جدید در نتیجه ارزیابی صحیح تجارب رویدادهای قبلی و مطالعه رویدادهای آینده ابداع شده بود، توانستند آن اهداف را کنترل کنند.


هفته گذشته، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در نشستی خبری اعلام کرده بود: «نیروهای ما با یاری خداوند و با کمک مردم یمن موفق به شکست اهداف پنهان و آشکار، تجاوزگری شدند.» وی افزود: «شمار حملات هوایی متجاوزان بیش از ۲۷۴۳۳۰۲ بوده است که ۵۹ حمله طی سال اخیر بوده است .۲۲۶۷ عملیات پهپادی در داخل اراضی یمن و ۹۹۷ عملیات در خارج از یمن بوده است. یگان پهپادی نقش بارزی در موفقیت بسیاری از عملیات‌های خاص داشتند. همچنین شمار اجمالی عملیات دفاع هوایی طی هشت سال ۴۵۸۵ عملیات بود. یگان پدافندی ما موفق به سرنگونی ۱۶۵ هواپیمای شناسایی و جنگی شدند. ۱۳ هواپیما و ۱۰ بالگرد آپاچی و ۶ بالگرد بلاک هاوک ساقط شدند.»


یحیی سریع اعلام کرد: «۴۸ پهپاد مسلح آمریکایی و ۱۲۳ هواپیمای جاسوسی دیگر ساقط شده است. نیروی دریایی و دفاع ساحلی ما طی هشت سال گذشته ۳۸ عملیات انجام داده و نیروهای دریایی سعودی و اماراتی را مورد هدف قرار داده‌اند.»


وی افزود: «یگانهای نیروی زمینی ۲۵۰۰۰۰ عملیات متنوع انجام داده و یگان تک تیرانداز ۷۱۱۲۸ عملیات انجام داده است.»

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار