یک مقام سابق استونی:

ارتش اوکراین، ظرفیت نظامی روسیه را دست کم گرفته‌ است

رئیس سابق سازمان اطلاعات خارجی استونی اعلام کرد که اوکراین توان نفوذ به خطوط دفاعی روسیه را در ضد حملات اخیر خود نداشته است.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، یک مقام اطلاعاتی سابق استونی معتقد است که نظامیان اوکراین در ضدحملات خود نتوانسته‌اند موفق عمل کنند.


«راینر ساکس» رئیس سابق سازمان اطلاعات خارجی استونی اعلام کرد که نیروهای مسلح اوکراین در ضد حملات اخیر خود، ظرفیت روسیه را به شدت دست کم گرفتند.


این مقام اطلاعاتی سابق استونی در مصاحبه ای با تلویزیون این کشور ضمن ارائه تحلیل بر وضعیت منطقه درگیری گفت: بخش عمده ای از نبردها در حال حاضر در جبهه جنوبی در حال وقوع است.


ساکس در تحلیل خود گفت که نیروهای اوکراینی‌ها هنوز وارد عمق خطوط دفاعی روسیه نشده‌اند. روس ها خطوط دفاعی طولانی در تمام طول جبهه ایجاد کرده اند.


این مقام اروپایی تاکید کرد که حفظ قسمت جنوبی جبهه برای روسیه بسیار مهم است، بنابراین خطوط دفاعی بیشتری در آنجا ساخته شده است. اوکراین تلاش کرد از سه نقطه خط دفاعی روسیه را بشکند، اما از واحدهای پر قدرت استفاده نکرد.


رئیس سابق سازمان اطلاعات خارجی استونی افزود که در نتیجه این رویکرد انتظار پیشرفت خیلی سریع یا عمیق از ضد حملات اوکراین در نبردهای این روزها ندارد.


پیشتر «فلوریان فیلیپو» سیاستمدار فرانسوی روز شنبه هشدار داد که غرب ممکن است پس از شکست ضد حمله نیروهای اوکراینی، به سمت تشدید خطرناک درگیری در این کشور برود.


اوکراین از مدتها پیش اعلام کرده که ضد حملاتی را علیه روسیه آغاز خواهد کرد با این حال روند کلی تحولات میدانی در این کشور از مثبت بودن تاثیر این ضد حملات حکایت ندارد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار