نماینده ولی‌فقیه در لرستان مطرح کرد؛

ارائه گزارش اقتصادی لرستان به رئیس‌جمهور

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به ارائه گزارش اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی لرستان به رئیس‌جمهور، گفت: لرستان در حوزه اشتغال ویژه دیده نشده و مردم از بیکاری جوانانشان رنج می‌برند.

  به گزارش ذاکرنیوز، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم آباد در سخنانی با سفارش همگان به تقوای الهی، انجام واجبات و ترک محرمات، اظهار داشت: هر کس به هر میزانی که از تقوا برخوردار باشد به همان میزان هم از هدایت، کرامت و شرافت برخوردار است.


وی گفت: مرتبه خاص و عالی تقوا این است که انسان علاوه بر اینکه واجبات را انجام و محرمات را ترک می‌کند، برخی از مستحبات را هم به جا می‌آورد و از برخی مکروهات هم دوری می‌کند.


زبان فارسی سرمایه معنوی ما ایرانی‌ها است


نماینده ولی‌فقیه در لرستان در ادامه سخنان خود با اشاره به مناسبت لغو امتیاز تنباکو به فتوای آیت الله میرزا حسن شیرزای، لغو نهایی قانون ننگین حاکمیت قضائی آمریکایی‌ها در دوران طاغوت، بیان داشت: مبارزه‌ای که منتهی به لغو امتیاز تنباکو نشان داد که روحانیت از پیوند مستحکم با مردم برخوردار است، مشابه این رویداد را در برهه‌های دیگری از تاریخ کشور داریم.


حجت الاسلام شاهرخی، تاکید کرد: جوانان و نسل جوان را دعوت می‌کنم که تاریخ انقلاب اسلامی را مطالعه کنند.


وی در ادامه سخنان خود با اشاره به مناسبت بزرگداشت حکیم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی، عنوان کرد: زبان فارسی سرمایه معنوی ما ایرانی‌ها است و همه با تنوع زبان‌ها و گویش‌های مختلفی که داریم، به یکدیگر متصل می‌کند، زبان فارسی دارای ادبیات پرافتخاری است که گستره خیلی از کشورها را در بر می‌گیرد، زبان فارسی، زبان علم و اخلاق، فهم و شعور و عاطفه و حماسه است، امامین انقلاب اسلامی ما هر دو ادیب و شاعر هستند.


نماینده ولی‌فقیه در لرستان، بیان داشت: همه ما باید تلاش کنیم زبان فارسی را پاس بداریم، تأسیس بنیاد سعدی، برگزاری صدها دوره فارسی آموزی در سراسر جهان و… حکایت از این دارد که نظام جمهوری اسلامی نسبت به پاسداشت زبان فارسی اصرار دارد و با برنامه است، بنا بر این باید زبان فارسی در نامگذاری‌ها پاس بداریم، البته این پاسداشت باید از مهدکودک شروع شود تا همه مقاطع تحصیلی را در بر بگیرد.


ارائه گزارش اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی لرستان به مقام معظم رهبری


حجت الاسلام شاهرخی در ادامه سخنان خود با اشاره به مناسبت شهادت حضرت امام صادق (ع)، گفت: شایسته است که هم شب و هم روز شهادت ایشان مراسم‌های عزاداری که جنبه بیان و آموزه‌های اهل بیت (ع) را داشته باشد، برگزار شود.


وی در ادامه با اشاره به دیدار با مسئولان وزارت صمت و ارائه گزارشی در این رابطه، بیان داشت: از همان روزی که خدمت مقام معظم رهبری در سال ۹۸ رسیدم، چند روز قبل از معارفه نامه‌ای را درباره وضعیت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی لرستان تقدیم ایشان کردم.


نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه مقام معظم رهبری نیز دستوراتی دادند که از آن موقع تا کنون این دستورات را دنبال می‌کنم، گفت: نمایندگان مقام معظم رهبری وظیفه دارند که در استان‌ها در طول سال گزارش‌هایی از وضعیت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی استان را به مقام معظم رهبری ارائه کنند، ما این را به طور مرتب ارائه می‌کنیم، اما معمول نیست که ما اینها را اعلام کنیم و به صورت عمومیاعلام شوند، اما این گزارش‌ها ارائه می‌شود، شاید روزی خواهد آمد که اینها به عنوان یک اسناد تاریخی برای این استان باقی می‌ماند.


حجت الاسلام شاهرخی، افزود: آخرین نامه‌ای را که خدمت مقام معظم رهبری ارسال کردم اسفندماه سال گذشته در چهار صفحه بود که آخرین وضعیت استان را به جهت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تقدیم ایشان کردم، رونوشت آن را هم به رئیس جمهور و نامه مستقلی را به برای رئیس جمهور نوشتم.


لرستان در حوزه اشتغال ویژه دیده نشده است


وی، گفت: در این نامه به مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی علیرغم تلاش‌هایی که در حال جریان است اشاره کردم، پیشنهاداتی را هم ارائه دادم، به رئیس جمهور نیز تصریح کردم که شما در تاریخ ۱۹ آذر ۱۴۰۱ اعلام کردید که لرستان را در محور اشتغال ویژه می‌بینید، در این نامه نوشتم که لرستان ویژه دیده نشده است، اگر هم ویژه دیده شده به جهت عملیاتی و اجرایی فاصله دارد، اینجا هم عرض کردم، اینکه اعلام شده قریب به ۳۰ هزار نفر به کار مشغول شده‌اند صحیح نیست، بعدها استاندار نیز خودشان قبول کردند، در این نامه هم به رئیس جمهور اعلام کردم که لرستان در حوزه اشتغال ویژه نیست و صنایع بزرگ آن همچنان تعطیل و نیمه تعطیل هستند.


«دو صد حرف چون نیم کردار نیست» نماینده ولی‌فقیه در لرستان، ادامه داد: رئیس جمهور این نامه را به وزارتخانه‌های مختلف ارجاع دادند، رونوشت آن را هم برای من ارسال کردند، ظاهراً روز ۱۲ اردیبهشت هیئتی به استان می آیند که من در استان نبودم، اما با بنده تماس گرفتند که پیرو این نامه از ما خواسته‌اند که به لرستان بروید و آخرین گزارش‌ها را بگیرید، به صورت تلفنی در جلسه‌ای که روز ۱۳ اردیبهشت تشکیل شد حضور پیدا کردم و همان مطالب را هم بیان کردم و عرض کردم که «دو صد حرف چون نیم کردار نیست»


مردم لرستان از بیکاری فرزندان خود رنج می‌برند


حجت الاسلام شاهرخی گفت: تاکید می‌کنم که تلاش‌های فراوانی در جریان است اما استان ما نیازمند تحول همراه با جهش است، تاکید کردم که مسئولان استانی از گذشته تا کنون هر کاری توانسته‌اند برای راه اندازی این صنایع انجام داده‌اند، اما گره این کار به دست مقامات اجرایی و قضائی کشوری است، باید برای راه اندازی صنایع که می‌تواند هزاران نفر را به مشغول به کار کند، پیشنهادم این بود که زمانبندی شود، سال ۱۴۰۲ به سال راه اندازی صنایع تعطیل شده تبدیل شود، مالکانی که میلیونی یورو و دلار و ریال گرفتند، اگر در این زمانبندی صنایع را راه اندازی نکردند از سوی دستگاه قضائی خلع ید و به افرادی واگذار شوند که اهلیت دارند.


وی، گفت: من این پیشنهاد را در جلسه با مسئولان وزارت صمت دادم، مردم ما، خانواده‌ها، پدران، مادران و جوانان، از بیکاری فرزندان خود رنج می‌برند، این گره باید در جایی باز شود.


باید همچون دوران دفاع مقدس لباس رزم برای حل مشکلات پوشید


نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر پیشرفت همراه با عدالت تاکید دارند، بیان داشت: مسیرهای دلال بازی و مسیرهایی که افراد بدون کار و تلاش به ثروت‌های هنگفت می رسند، بسته شود، برای مبارزه با این اژدهای هفت سر باید همچون دوران دفاع مقدس لباس رزم پوشید، فرماندهانی که مبارزه با مفسدین می‌کنند باید همچون فرماندهان دوران دفاع مقدس پیش رو، دست پاک و از سلامت مالی و اقتصادی برخوردار باشند.


به گونه‌ای سخن نگوییم که همه خیال کنند که همه فاسد، خائن و… هستند حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه باید از برخوردهای شعاری در مبارزه با فساد و تبعیض دوری کرد و برخورد قاطع و بدون تأخیر و اطاله دادرسی با بهره گیری از مدیران معتقد، شجاع، با اخلاص و دارای تدبیر در این میدان سخت و دشوار باید مورد توجه قرار گیرد.


وی، تاکید کرد: نمی‌توان طوری سخن گفت و در فضای مجازی نوشت و در فضای حقیقی گفت که همه خائن، مفسد و فاسد هستند، این راه و روش با مبانی امامین انقلاب اسلامی سازگار نیست، آنهایی که در فضای مجازی می‌نویسند دقت کنند، این باعث می‌شود که مشارکت مردم در انتخابات پایین آید، همان چیزی که دشمن دنبال می‌کند.


نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر دوری از استفاده از تعابیر نامناسب در حوزه‌های مختلف حجاب و عفاف، بیان داشت: به گونه‌ای سخن نگوییم که همه خیال کنند که همه فاسد، خائن و… هستند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار