ادای احترام به درودی، درمبخش و پزشک‌زاد با طراحی متفاوت از چهره هایشان

بزرگمهر حسین‌پور در آستانه آغاز سال جدید ویدیویی از طراحی چهره سه تن از بزرگان فرهنگ و هنر ایران که در سال ۱۴۰۰ دار فانی را وداع گفتند، منتشر کرد.

به گزارش ذاکرنیوز، این نقاش و کارتونیست در توضیح این ویدیو که در حساب رسمی خود در اینستاگرام منتشر کرده، آورده است: «اگر علاقمندی‌هایم را در سه رشته‌ی نقاشی، کاریکاتور و طنز بدانم، امسال سه بزرگ و استاد تکرارنشدنی در این سه رشته را از دست دادم؛ در نقاشی ایران درودی، در کاریکاتور کامبیز درم‌بخش و در طنز ایرج پزشک‌زاد. این تابلو را به یاد این سه استاد طراحی کردم و در پرتره‌ی ایران درودی واقع‌گرایانه بودم و در دو پرتره‌ی بعدی که دو استاد طنز و کاریکاتور بودند کمی طرح‌ها را به کاریکاتور نزدیک کردم.


اما در مورد تکنیک تابلو: این اثر با تکنیک آب کشیده شده است که نتیجه‌ی جستجوی خودم است برای مفهومی که از بین رفتن و "هیچ" بودن را بتواند در خود نشان دهد و برای اولین بار اجرایش کردم. در این تکنیک رنگی وجود ندارد و آب باعث باعث تیرگی می‌شود و پس از لحظاتی نیز محو می‌گردد. نام این مجموعه را نقاشی برای هیچ می‌گذارم که نقشی کشیده می‌شود و در کسری از ثانیه محو می‌شود. البته سرعت عمل می‌طلبد و تا چشمی می‌کشیدم چشم دیگر محو می‌شد و از این بابت باید ساده و بدون جزییات طرح‌ها کشیده شوند. اما در عین حال مفهومی خیام‌وار در دل خود دارد و چون زمانی کوتاه اثر نابود شده و در آخر چیزی از آن بر جای نمی‌ماند یاد کوزه‌گر دهر ما را می‌اندازد که این جام لطیف می‌سازد و باز بر زمین می‌زندش... تابلوی نقاشی نه برای نمایشگاهی... نه ارائه در موزه‌ای و نه برای حراج و اکسپو و فروشی... اثر به هیچ تبدیل می‌شود. در این ابتدای بهار که هنگامِ گُل و مُل است و یاران سرمست/ خوش باشید دمی، که زندگانی این است!»


در ادامه می توانید تماشاگر این سه اثر باشید:


انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار