ادامه تنش‌های دیپلماتیک میان روسیه و اسرائیل

معاون وزیر خارجه روسیه ضمن انتقاد از مواضع اسرائیل علیه مسکو در جنگ اوکراین، آن را در تناقض با رویکرد روابط دو طرف دانست.

به گزارش ذاکرنیوز، «میخائیل بوگدانوف»، معاون وزیر خارجه روسیه ضمن تکذیب هدف قرار دادن جنگنده‌های اسرائیلی توسط سامانه اس-300 روسیه در آسمان سوریه، از مواضع تل‌آویو در قبال جنگ اوکراین به شدت انتقاد کرد.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از میدل ایست نیوز، وی تاکید کرد که اظهارات مقامات اسرائیلی علیه روسیه با روابط دوستانه‌ای که‌ دو طرف در طول 30 سال گذشته آن را تقویت و توسعه داده‌اند، همخوانی ندارد.

روزنامه عبری یسرائیل هیوم در شماره روز سه شنبه خود با انتشار روایت شلیک به سوی جنگنده‌های مهاجم اسرائیی از تغییر موضع روسیه در قبال تل‌آویو پرده برداشته بود.

براساس این روایت که شماری از رسانه‌ای عربی آن را ترجمه و منتشر کردند تاکید شده است به شکلی کاملا غافلگیر کننده، زیردریایی روسی به سوی جنگنده‌های اسرائیلی که عازم انجام عملیات علیه اهدافی در سوریه بودند، شلیک کردند.

این روزنامه عبری زبان افزود: یک زیردریایی روسی به سوی جنگنده‌های اسرائیلی که در حال انجام ماموریت علیه اهدافی در سوریه بودند، موشک شلیک کرد امری که فرماندهان نظامی در تل‌آویو را بر آن داشت تا مسئله تغییر موضع مسکو در قبال فعالیت‌های نظامی اسرائیل در خاک سوریه را مورد بررسی قرار دهند.

به نوشته این روزنامه، گرچه بعد از جنگ اوکراین اسرائیل تلاش کرد تا حتی الامکان از دخالت مستقیم به نفع اوکراین اجتناب کند و حتی گام در راه میانجیگری بین پوتین و زلنسکی زد اما تدریجا فشارهای شدید آمریکا و اروپا، اسرائیل را مجبور کرد در بیش از پیش در کنار غرب صف آرایی کند.

روسیه نیز به شکل سمبلیکی به این اقدامات اسرائیل پاسخ داد و در اوج اعتراضات داخلی اسرائیلی، از هیئتی از حماس در مسکو میزبانی کرد تا آن که به تدریج روز به روز شاهد افزایش شرایط نگران کننده بر روابط اسرائیل و روسیه شدیم.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار