اختلافات در اتحادیه اروپا بر سر حضور در مراسم تحلیف پوتین

اعضای اتحادیه اروپا بر سر نحوه صحیح برخورد با دعوت روسیه برای حضور در مراسم تحلیف پوتین، دچار اختلاف و سردرگمی شدند.

در اتحادیه اروپا درباره نحوه صحیح برخورد با دعوت‌نامه‌ها برای شرکت در مراسم آغاز پنجمین دوره ریاست جمهوری ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، اختلاف نظر‌های عمده وجود دارد.

براساس گزارش القدس العربی، چند دیپلمات اتحادیه اروپا روز دوشنبه به خبرگزاری آلمان در بروکسل گفتند کشور‌هایی مانند فرانسه، مجارستان و اسلواکی می‌خواهند نمایندگانی را به مراسم تحلیف پوتین بفرستند تا کانال‌های گفتگو باز بماند.

با این حال، آلمان و بسیاری دیگر از کشور‌های اتحادیه اروپا با توجه به جنگ روسیه علیه اوکراین، مشارکت در این مراسم را نامناسب می‌دانند. سخنگوی وزارت خارجه آلمان روز دوشنبه گفت:  آلمان در این مراسم شرکت نخواهد کرد.

آلمان همچنین الکساندر گراف لامبسدورف، سفیر خود در مسکو را برای رایزنی‌های یک هفته‌ای در پی حملات ادعایی سایبری به حزب سوسیال دموکرات و شرکت‌های آلمانی به برلین احضار کرد. دولت آلمان واحدی از سرویس اطلاعات نظامی روسیه را مسئول این حملات می‌داند.

سخنگوی سرویس اقدام خارجی اروپا در اواخر عصر در بروکسل گفت که نماینده رسمی اتحادیه اروپا در مسکو مانند بسیاری از سفرای کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در مراسم روز سه شنبه حضور نخواهد داشت. با این حال، به گفته دیپلمات‌ها، صدا‌های مخالفی نیز شنیده می‌شود که طبق گزارش‌ها هشدار داده‌اند که عدم شرکت در این مراسم می‌تواند بهانه‌ای برای روسیه برای نادیده گرفتن قوانین و هنجار‌های دیپلماتیک بیشتر در آینده باشد.

پوتین قصد دارد صبح سه شنبه به وقت مسکو برای یک دوره دیگر به عنوان رئیس جمهور روسیه سوگند یاد کند. این آغاز شش سال دیگر برای او به عنوان رئیس دولت خواهد بود. پوتین (۷۱ ساله) که به مدت ۲۴ سال رئیس دولت روسیه بوده است، در انتخابات ریاست جمهوری در ماه مارس با کسب بیش از ۸۷ درصد آرا، مجددا برای این عنوان انتخاب شد.

مترجم: مینا عظیمی

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا
اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار