سوم خردادماه در تبریز برگزار می‌شود؛

اختتامیه همایش جلوه‌های جهادی شهیدان باکری وسلیمانی درمدیریت شهری

اختتامیه همایش ملی «جلوه های جهادی شهیدان آقا مهدی باکری و حاج قاسم سلیمانی در مدیریت شهری» سوم خردادماه در تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش ذاکرنیوز، رئیس شورای سیاستگذاری همایش ملی «جلوه های جهادی شهیدان آقا مهدی باکری و حاج قاسم سلیمانی در مدیریت شهری» در نشست خبری گفت: شهیدان آقا مهدی باکری و حاج قاسم سلیمانی در شرایط سخت دوران دفاع مقدس با مدیریت جهادی خود کارهای در حد غیرممکن را به ممکن تبدیل کردند.


رحیم ملاحسینی، افزود: شخصیت‌هایی مانند باکری و سلیمانی در آن دوران جنگ را اداره کردند و در زمان کنونی باید این نوع مدیریت جهادی را با برگزاری همایش‌های علمی به مدیران و مسؤولان کنونی و به ویژه جوانان در گام دوم انقلاب ارائه کرد.


وی اظهار داشت: این همایش ملی قرار بود روز ۲۵ اسفند همزمان با سالگرد شهادت مهدی باکری برگزار شود ولی با توجه به استقبال علاقه مندان، فرصت ارسال مقالات به این همایش تمدید شد و قرار است این همایش سوم خرداد امسال در سالن همایش‌های بین المللی خاوران تبریز برگزار شود.


دبیر علمی این همایش ملی نیز گفت: تاکنون ۲۰۰ عنوان مقاله از سراسر کشور به این همایش ارسال شده که از این تعداد ۱۷۵ اثر از سوی دبیرخانه این همایش پذیرش شده است.


سیدعلی فارغ افزود: مقالات ارسالی به دبیرخانه این همایش در ۱۰ محور شامل مدیریت شهری شهروند مدار، عدالت محوری، برنامه محوری، مدیریت راهبردی در شهرها، شایسته سالاری، معنویت محوری، دیپلماسی شهری، مدیریت بحران، کودکان و نوجوانان، مسئولیت پذیری، مدیریت یکپارچه و آینده پژوهی است.


وی اظهار داشت: موضوعات عدالت محوری با ۱۴ درصد، مدیریت بحران با ۱۱ درصد و مدیریت شهری شهروندمدار با ۹ درصد بیشترین فراوانی مقالات واصله را به خود اختصاص داده‌اند و مقالات پذیرش شده در قالب لوح فشرده در اختیار علاقه مندان و مدیران شهری قرار خواهد گرفت.


دبیر علمی همایش ملی «جلوه های جهادی شهیدان آقا مهدی باکری و حاج قاسم سلیمانی در مدیریت شهری» با بیان اینکه مجلدی از این مقالات نیز در تیراژ محدود چاپ خواهد شد، گفت: از بین مقالات ارسال شده به این همایش به پنج مقاله منتخب لوح تقدیر و هدایای نقدی اهدا خواهد شد.


فارغ با بیان اینکه موضوع مداخله الگوهای ایدئولوژیک در مدیریت شهری در آموزه‌های معرفتی پس از انقلاب وارد شد، ادامه داد: با توجه به اینکه شهیدان مهدی باکری و حاج قاسم سلیمانی در مقوله اقدام پژوهشی و مشارکت جمعی در مدیریت شهری شاخص بودند، ترویج و توسعه این ویژگی‌ها از جمله اهداف برگزاری چنین همایش‌های علمی است.


دبیر اجرایی همایش ملی «جلوه های جهادی شهیدان آقا مهدی باکری و حاج قاسم سلیمانی در مدیریت شهری» نیز در این نشست گفت: ویژگی‌ها و سجایای اخلاقی، مدیریتی و اجتماعی شهیدان باکری و حاج قاسم سلیمانی و زوایای پنهان زندگی و مدیریتی آنان برای الگوگیری نسل جوان و مدیران شهری و اداری باید در جامعه تبیین شود.


محمد عزتی افزود: این شهیدان جایگاه ویژه ای در عرصه ملی و بین المللی برخوردار هستند و باید به نسل جدید و دانشجویان نشان داد که این شهدا در زمان خود نابغه بودند و نحوه مدیریت‌های آنان به جوانان، مدیران اجرایی شهری و مدیران ادارات و نهادها منتقل شود.


وی با نقل قول از حاج قاسم سلیمانی مبنی بر اینکه «شهید شدم قبل از اینکه به شهادت برسم» و «فرق است بین بیا و برو»، یادآور شد: فلسفه این جملات باید در جامعه تبیین شود و جوانان و مدیران باید با الگوبرداری از این شهدا در مقابل ظلم و زیاده خواهی بایستند و در انجام وظایف خود و خدمت به مردم به دنبال بخشنامه و ساعات کاری نباشند.


عزتی، با اشاره به استقبال دانشگاهیان از این همایش ملی ادامه داد: از مقالات ارسال شده به این همایش، تیم علمی همایش خلاصه و دستورکاری تهیه و آن را برای استفاده مدیران شهری و دولتی در اختیار استاندار آذربایجان شرقی و شهردار تبریز قرار خواهند داد تا آنان نیز این دستورکاری را به مدیران خود ابلاغ کنند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار