اخباری از جهان؛ از کرونا تا آشوب

روزنامه‌های جهان امروز در گزارش‌هایی از وضعیت شیوع ویروس کرونا در برخی از کشورها و همچنین بحران‌های سیاسی و اجتماعی سخن گفته‌اند.

آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت رادیو ـ که هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه‌های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند، مطلب بالا را عنوان کرده است.


به گزارش ذاکرنیوز، برخی اخبار امروز (۷ تیرماه) روزنامه‌های جهان به شرح زیر است:


_ «تایمز آنلاین» در گزارشی با عنوان «آشوب در جهان» نوشته است: کدام یک از کشورها کمتر در صلح هستند؟ پاسخ این است که بسیاری از کشورهای جهان در آشوب هستند. نقشه جهان، آشوب در گینه، سیرالئونه و لائوس را نشان می‌دهد. کشورهایی که سخت به سوی بحران و درگیری رو می‌آورند. گزارش موسسه اقتصاد و صلح از عدم ثبات در بیش از ۱۶۳ کشور در جهان در حوزه‌های فساد مالی و سیاسی، سرمایه‌های غیرقانونی و مسائل بهداشتی و آموزشی می‌گوید.


_ «اکونومیست»، هفته‌نامه انگلیسی نوشته است: حزب کمونیست چین، یکصد ساله شد. طرح مت چیس در هفته نامه اکونومیست نشان می‌دهد که شعله‌ای گسترده و سرخ در سیاهی‌ها پراکنده است. نوشته می‌گوید حزب کمونیست چین یکصد ساله شد. رشد اقتصادی و پافشاری بر نظریه‌های اقتصادی حزب، آن را بر قدرت حفظ کرده است. چند روز دیگر جشنی برای یکصدمین سال به پا می‌شود. چین همواره حزب را بزرگ، پرشکوه و راستین خوانده است. آغاز سده دیگر، بهانه خوبی برای فخر چین است. روی جلد اکونومیست، بر شعله سرخ نوشته است: قدرت و بدگمانی.


_ «ال پائیس»، روزنامه اسپانیایی نیز در گزارشی با عنوان «نه به همه پرسی» نوشته است: بحران‌ در هائیتی (کشوری است در جزیره هیسپانیولا در دریای کارائیب) خود را نشان می‌دهد. به نظر می‌آید وضعیت در حال بدتر شدن است.  قرار بود همه‌پرسی در هائیتی سر بگیرد که به تعویق افتاد. این حادثه، خبرهای بد برای رئیس جمهوری، جوونل موییس به همراه دارد. همه پرسی برای تغییر قانون اساسی، اما پوسترهای آویخته در پایتخت «پورتو پرنس» خبر از تعلیق آن می‌دهد. 


_ «یک غول تجاری از پا در می‌آید»؛ «آساهی شیمبون»، روزنامه ژاپنی در گزارشی با این عنوان نوشته است: توشیبا غول صنعت، فرو می‌ریزد. سهامداران از کم تعلق گرفتن سود به آنها، به اعتراض برخاستند. رئیس توشیبا، در آستانه کناره‌گیری است. آیا بحران در غول صنعت، آن را از پا در خواهد آورد؟ ناگایاما اوسامو کناره گرفت. توشیبا به کج‌راهه زده است.


*از حاشیه خبرها: 


«لوموند»، نشریه فرانسوی نوشته است: حس لامسه با هوش مصنوعی به دنیای واقعی راه پیدا می‌کند. به لطف پژوهش‌های تازه در حس لامسه هوش مصنوعی، قادر خواهد بود، این حس را به دیدن و شنیدن بدل کند. بر اساس پژوهش تازه، هوش مصنوعی با لمس یک شی، آن را شنیده و خواهد دید. ماشین با لمس یک شی، آن را توصیف خواهد کرد.


انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار