احساسات مردم خوزستان در فقدان آقاسید محسن شفیعی مانند تشییع حاج قاسم در اهواز بود

استاد برجسته حوزه و دانشگاه گفت: شاهد بودیم که استان خوزستان در غم درگذشت آقا سید محسن شفیعی از جا کنده شد و نمونه این تشییع و این گرامیداشت برای حجت الاسلام شفیعی در اهواز فقط در تشییع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به یاد داریم.

 به گزارش ذاکرنیوز از ازهواز، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سرلک امروز در آئین باشکوه گرامیداشت یاد و خاطره روحانی خدوم و بصیر حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی در مصلای اهواز اظهارداشت: پیام مقام معظم رهبری درباره آقا سید محسن شفیعی نشان داد حضرت اقا چه نگاهی به ایشان دارد و این پیام تسلایی بود برای بازماندگان.

وی افزود: وقتی به اعمال و سیره رفتاری این عالم خدوم که به تعبیر مقام معظم رهبری از امیدهای آینده بود نگاه می‌کنیم می‌فهمیم بر اساس روایات جایگاه ایشان خوب است چرا که فرموده‌اند همانگونه که زندگی می‌کنید می‌میرید.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تجلیل ویژه مردم خوزستان از شخصیت این عالم گفت: شاهد بودیم که استان خوزستان در غم درگذشت آقا سید محسن شفیعی از جا کنده شد و نمونه این تشییع و این گرامیداشت برای حجت الاسلام شفیعی در اهواز فقط در تشییع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی سراغ داریم که این جمعیت حاضر شده بود.

وی افزود: جنس رفتاری سید محسن شفیعی به گونه ای بود که خیلی‌ها خود را عزادار می‌دانند و این محبت جوانان و مردم به ایشان حیرت آور بود و یک تسلی خاطر برای همه بود.

حجت الاسلام سرلک با اشاره به بیست سال رفاقت با حجت الاسلام شفیعی گفت: رفتار حاج سید محسن شفیعی به گونه ای بود که به ظرائف دقت می‌کرد، بسیاری از مردم به دلیل جایگاه خانوادگی و پدر ایشان انتظار نداشتند اینگونه رفتار کند ولی در سیل خوزستان نیز دیدیم چگونه حتی پراید شخصی خود را در اختیار بچه های جهادی قرار داده بود.

 وی افزود: حجت الاسلام شفیعی خود را مدیون و بدهکار انقلاب و نظام می‌دانست برای همین اصلا اجازه نداد برای او به عنوان رئیس نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان حق ماموریت و حق جلسه و از این قبیل موضوعات درج شود.

این استاد برجسته گفت: سید محسن شفیعی در عین اعتقاد ویژه به مشی و منویات امامین انقلاب اسلامی چهره ای گشاده و رویی باز داشت و با همه مردم مهربان بود چرا که مردم را عیال الله می دانست.

وی با یاداوری سخنان حاج قاسم سلیمانی گفت: حاج قاسم معتقد بود از شئون عاقبت به خیری این است که دل‌ها با نظام جمهوری اسلام و مقام معظم رهبری صاف و یکرنگ شود اما در عمل با تمام مردم پدرانه رفتار میکرد و اعتقادی به خط کشی‌های نادرست نداشت.

سرلک تاکید کرد: سید محسن شفیعی نیز با جوانان و مردم فارغ از دسته بندی و خط کشی‌های غیر اصیل رفتار می‌کرد و همین رفتار ها بود که او را اینگونه در دل های مردم خوزستان جا داده بود و رهبر معظم انقلاب جبران فقدان او را از خداوند طلب کردند.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از تسنیم آیئ چهلمین روز درگذشت عالم خدوم و بصیر حجت الاسلام والمسلمین شفیعی در اهواز با حضور چشمگیر مردم قدرشناس اهواز و خوزستان و بویژه حضور جوانان و دانشجویان برگزار شد.

در این مراسم نمایندگان مجلس، خبرگان، مسئولان کشوری و لشکری و سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق و برخی دیگر از مسئولان کشوری نیز حضور داشتند.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار