احتمال واگذاری پروژه‌های آموزشی یونیسف به حکومت افغانستان

منابعی به رسانه‌ها گفته‌اند صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل در حال مذاکره با وزارت معارف حکومت افغانستان است تا برنامه‌های آموزشی خود را واگذار کند.

به گزارش ذاکرنیوز، منابعی به رویترز گفته‌اند یونیسف درحال مذاکره با وزارت معارف حکومت افغانستان است تا اقدامات عملی برای واگذاری احتمالی برنامه‌های آموزشی خود به این وزارت را بررسی کند.

این رسانه خارجی به نقل از دو منبع در سازمان ملل اظهارداشت حکومت افغانستان دستور توقف پروژه‌های آموزشی یونیسف را داده‌اند.

به گفته منابع، حکومت افغانستان به سازمان‌های بین‌المللی دستور داده است که پروژه‌های آموزشی‌ خود را متوقف کنند.

با این حال، سازمان ملل تاکید کرده است در صورت توقف فعالیت سازمان‌های بین‌المللی در بخش آموزش احتمالا بیش از 500 هزار کودک از جمله 300 هزار دختر از آموزش محروم می‌شوند.

این گزارش افزود وزارت معارف حکومت افغانستان به یونیسف اطمینان داده است کلاس‌های آموزشی تا زمان پایان مذاکرات برسر انتقال آن به نهادهای دیگر، به شکل کنونی ادامه یابد.

 «سامانتا مورت» سخنگوی یونیسف در افغانستان به رویترز گفته است: «به منظور به حداقل رساندن اخلال در یادگیری کودکان بسیار مهم است که هرگونه انتقال به سازمان‌های غیردولتی داخلی، به صورت استراتژیک انجام شود. این کار توام با ارزیابی جامع و ایجاد ظرفیت صورت گیرد».


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار